نماینده مجلس خواستار پیگیری وضعیت احسان مازندرانی شد

زیتون- الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس، طی نامه‌ای خطاب به صادق لاریجانی٬ خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت جسمی، روزنامه‌نگار زندانی، احسان مازندرانی شد.
ملیحه حسینی، همسر احسان مازندرانی، پیشتر خبر داده بود که احسان مازندرانی به دلیل مشکلات جسمی در شرایط بدی به سر می‌برد.
به گفته همسر این روزنامه نگار زندانی، بدن او دیگر نمی‌تواند چیزی جز آب قبول کند و قند و فشار خونش پایین است: «#احسان_مازندرانی.امروزدرحالت نیمه بیهوش با فشار زیر ٨ ،قندزیر۴٠ وضربان قلب١٣٠ به بهداری منتقل شد.تنها کاری که انجام شده چک کردن سطح هوشیاری.»
الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید مجلس در همین رابطه به رییس قوه قضاییه نوشت: «حتما مستحضرید که آقای احسان مازندرانی، مدیرمسوول اسبق روزنامه فرهیختگان و از همکاران مطبوعاتی مدت‌ها پیش محکوم و مشغول تحمل حبس بود که مدتی پیش آزاد شد و پس از چند روز دوباره با این عنوان که اشتباه صورت گرفته به زندان برگردانده شد. اکنون نیز حدود یک ماه به پایان دوره حبس او نمانده است، ولی همسر محترم‌شان نامه‌ای را درباره وضع ناخوشایند جسمی وی نوشته است که جداً مورد تاثر است. مساله محکوم کردن افراد از هر صنف و حرفه‌ای یک بحث است که قصد ورود به آن را ندارم، ولی تحمیل مجازات و حبس هر محکومی باید به‌گونه‌ای باشد که رافت و ملاطفت اسلامی هم همراه داشته باشد. ای کاش مرجعی برای رسیدگی به این درخواست‌های ساده وجود داشت که نیازی به پیگیری نمایندگان نبود و نفس چنین وضعی برای نهاد داوری‌کننده نقطه منفی محسوب می‌شود.»
احسان مازندرانی، اسفندماه سال گذشته از سوی ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده بود. او که با «ضرب و شتم» بازداشت شده بود٬ دست به اعتصاب غذای خشک زد.
این روزنامه نگار زندانی ۲۳ بهمن ماه از زندان آزاد شده بود. او از جمله روزنامه‌نگارانی بود که آبان ماه سال قبل در پرونده «نفوذ» از سوی اطلاعات سپاه و پس از محاکمه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به تحمل ۷ سال حبس محکوم شده بود. حکم او در دادگاه تجدیدنظر به دو سال کاهش پیدا کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »