دادستانی تهران اتهام‌های جدید حمید بقایی را اعلام کرد

زیتون– دادستانی تهران با انتشار بیانیه‌ای اتهام‌های جدید حمید بقایی را «مالی» عنوان کرد.
در این بیانیه آمده است «نظر به انتشار اطلاعات نادرست از سوی برخی افراد که از حامیان ایشان به شمار می­ روند و با انگیزه­‌های نامعلوم در خصوص بازداشت متهم حمید بقایی» منتشر می شوند، جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می­ رساند که مشارالیه با عناوین اتهامات مالی توسط بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار، پس از ابلاغ قانونی و استنکاف از حضور در دادسرا، طبق مقررات قانونی جلب و توسط ضابطین قوه قضاییه به شعبه بازپرسی معرفی می­ شود.»

 

روز پیش محمود احمدی نژاد، در نامه ای خطاب به ملت ایران، بازداشت حمید بقایی معاون اجرایی دولت خود را «اقدامی غیرقانونی» و «یک ظلم بزرگ» توصیف کرد و با استناد به اصولی از قانون اساسی، از جمله اصل برائت،خواستار آزادی فوری او شد. احمدی نژاد، حمید بقایی را بیگناه خوانده و با اشاراتی، بازداشت او را سیاسی دانسته و از نوشت:«روزی در مجلس موضوعی را مطرح کردیم و رسیدگی هم نشد ، آیا همچنان باید چوب آن را بخوریم؟»
حمید بقایی روز یکشنبه ۱۸ تیرماه با قرار وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی بازداشت شد. او قبلا در خرداد ۹۴ به اتهام «اختلاس» بازداشت و در دی‌ماه همان سال آزاد شده بود.
حمید بقایی و محمود احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نامزد شده بودند اما هر دوی آنان رد صلاحیت شدند.
به گفته دادستانی تهران پس از حضور حمید بقایی در شعبه بازپرسی و تفهیم و اخذ دفاعیات از وی و بررسی محتویات پرونده، مشارالیه پس از صدور قرار تامین قانونی توسط بازپرس پرونده به لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.
اطلاعیه دادستانی تهران همچنین هشدار داد که «هر گونه اظهار نظر غیر کارشناسانه و بدون اطلاع از موضوع، تشویش اذهان عمومی محسوب و اقدام قانونی را در پی خواهد داشت.»
علی‌اکبر جوانفکر٬ مشاور محمود احمدی‌نژاد صبح امروز خبر داد بود که حمید بقایی، در اعتراض به بازداشت «غیرقانونی» خود اعتصاب غذا کرده است. او همچنین در مورد وضعیت جسمی او ابراز نگرانی کرد.
جوانفکر در کانال تلگرامی خود ضمن اعلام این خبر نوشت که بقایی به دلیل بازداشت قبلی خود «از عوارض ناشی از بیماری گوارشی و ضعف مفرط جسمی رنج می‌برد.» به گفته جوانفکر اعتصاب غذا و شرایط بازداشت، سلامتی آقای بقایی را «به طور جد به مخاطره می‌اندازد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. «هر گونه اظهار نظر غیر کارشناسانه و بدون اطلاع از موضوع، تشویش اذهان عمومی محسوب و اقدام قانونی را در پی خواهد داشت.»
    این حکم شامل حال شجره طیبه روحانیت هم میشود که در مورد هر مسئله ای اظهار نظر میفرمایند ؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »