التهاب جامعه در پی قتل دختر هفت ساله

زیتون– درست در روزی که جمعیتی انبوه به تشییع جنازه آتنا اصلانی رفته بودند مشخص شده قاتل٬ حداقل در دو مورد جنایت دیگر دست داشته است.
آتنا اصلانی٬ دختربچه هفت ساله‌ای که در پارس‌آباد مغان، در استان اردبیل، به قتل رسیده است. پزشکی قانونی تایید کرده که او پیش از مرگ مورد آزار و اذیت جنسی نیز واقع شده است.
آتنا اصلانی حدود سه هفته پیش گم شد و پس از آن خانواده او و مسئولان محلی در جستجویش بودند.
پنج روز پس از گم شدن آتنا پلیس فردی را به ظن نقش داشتن در مفقود شدن او دستگیر کرد و حدود ۲۰ روز پس از گم شدن آتنا جنازه او در یک بشکه رنگرزی در پارکینگ خانه فرد مظنون پیدا شد. پس از پیدا شدن جنازه آتنا اصلانی جمعیتی خشمگین به محل کار این فرد حمله کرد و با پرتاب سنگ و دشنام اعتراض خود را نشان دادند. امروز نیز صدها نفر از اهالی پارس‌آباد مقان با حضور در مراسم تشییع جنازه و نصب پارچه‌نوشته‌هایی با خانواده این کودک همدردی کرده‌اند.
پلیس اعلام کرده که متهم بازداشتی به قتل آتنا اصلانی اعتراف کرده است. امروز همچنین مشخص شد که قاتل در دو مورد جنایت دیگر نیز نقش داشته است.
عبدالله طباطبایی٬ دادستان عمومی و انقلاب پارس آباد٬ در این رابطه گفت: «جسد خانمی که دو سال پیش در کنار روستای مجیدآباد پیدا شده بود توسط همین شخص به قتل رسیده بوده که در بازجویی به آن اعتراف کرد.» به گفته طباطبایی با اعتراف قاتل آتنا احتمال، اینکه وی به قتلهای سریالی مرتکب شده یا دست داشته باشد بیشتر است لذا تحقیقات و بازجویی از قاتل ادامه دارد و خبرهای تکمیلی به محض روشن شدن جریانات به اطلاع مردم خواهد رسید.
او همچنین تایید کرد که به پرونده آتنا اصلانی خارج از نوبت رسیدگی می شود.
ناصر عتباتی٬ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، انگیزه قاتل آتنا را آزار و اذیت جنسی اعلام کرد و گفت: «با دستور دادستان مرکز استان اردبیل تیم چهار نفره از متخصصان پزشکی قانونی با دقت معاینه جسد را انجام دادند و به رغم گذشت مدت طولانی از قتل، تیم پزشکی آثار آزار و اذیت جنسی را تایید کردند.»
به گفته عتباتی قاتل ۴۲ ساله، متاهل، دارای فرزند و سابقه دار است که پیش از این نیز ۵ سابقه کیفری از جمله کودک‌ربایی، تجاوز به عنف و اعمال منافی عفت داشته است.»
کاربران فضای مجازی با هشتگ #آتنا_اصلانی به این موضوع واکنش نشان دادند. گروهی خواستار مجازات هرچه سریعتر قاتل شدند. اما بیشتر کاربران به «کم توجهی قوه قضاییه و بی‌دقتی نیروی انتظامی» در رسیدگی به پرونده قاتل آتنا٬ پیش از قتل او اعتراض داشتند. خصوصا آنکه او سابقه کودک آزادی نیز داشته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. قاتل متجاوز ۴۲ سال دارد و این یعنی تمام مراحل رشد و تکامل و تربیت وی بعد از انقلاب رخ داده است.روزانه چندین و چند مورد درد آور مشابه در ایران اتفاق می افتد که تنها تعدادی از آنها رسانه ای میشوند و انگشت شمار اتفاقاتی ازین قبیل باعث حساسیت و التهاب جامعه میشوند.
    حال سوال اینجاست که این علما و فقها با تکیه بر دستگاه ائدیولوژی نقد ناپذیرشان و پروپاگاندای تبلیغی و فرهنگی و اخلاقی و مذهبی و سیستم آموزشی اسلامی و سازمانهای فرهنگی اسلامی مختلف با بودجه های کلان چه گلی بر سر اخلاق و فرهنگ جامعه زده اند؟؟؟

    هنگام تنبیه مجرم٬جرم گوشه ای نشسته و به ما میخندد(نیچه)

  2. با نهایت تأسف این التهاب نیز با تردستی زعمای قوم فرو خواهد نشست. محاکمه سریع بدون توجه به علت این اتفاق شوم و بدون بررسی نقش مدیریت جامعه در آن، با برگزاری شوی اعدام در ملا عام به پایان خواهدرسید. همچون همراهی قاتل در جستجوی آتنا
    اما داستان هنوز ادامه خواهد داشت.
    این بار نوبت کدام خانواده خواهد بود؟!!!

  3. در صورت محکومیت با رحیمی که در زمان استانداری خود صد و پنجاه درصد واجدین شرایط رای دادن ، رای از صندوقها بیرون آورد هم سلول شوند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »