خریدار مخابرات هنوز به تعهدات مالی خود عمل نکرده است

زیتون– چک‌های سهام دار جدید مخابرات بازهم پرداخت نشد.
میرعلی‌اشرف ‌عبدالله‌ پوری‌حسینی، رییس سازمان خصوصی‌سازی، خبر داد که چک‌های صدرا٬ خریدار مخابرات بار دیگر برگشت خورده است و به همین دلیل از وزارت اقتصاد و هیئت عالی واگذاری‌ها خواسته تا اجازه دهند پرونده واگذاری مخابرات را باز کند. دو ماه از موعد پرداخت این چک ۶٠٠‌میلیونی می‌گذرد؛ اما از پرداخت آن از سوی مخابرات خبری نیست.
آذرماه سال گذشته بود که برای اولین بار سازمان خصوصی‌سازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قرارداد واگذاری سهام شرکت مخابرات به شرکت اعتماد مبین (صدرا) به دلیل «عدم ایفای تعهدات» و «نقض مکرر» آن‌ها از «حق فسخ مندرج در قرارداد» استفاده کرده است.
کنسرسیوم «اعتماد مبین»، که بنیاد تعاون سپاه و یکی از شرکت‌های «ستاد اجرایی فرمان امام» از زیر‌ مجموعه‌هاى آن هستند، در سال ۸۸ براساس طرح خصوصی‌سازی دولت وقت، شرکت مخابرات ایران را طبق یک فقره چک به مبلغ «۷۸۰۰ میلیارد تومان» خرید، اما مبلغ این چک تا کنون یعنی هفت سال پس از این معامله تامین نشده است. علی‌اشرف عبدالله پوری‌ حسینی به فارس گفت که پنج یا شش چک شرکت اعتماد مبین به مبلغ هزار میلیارد تومان که مربوط به دو یا سه قسط این قرارداد بوده، برگشت خورده است.
با این حال تنها یک ماه بعد در دی ماه همان سال، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد با توجه به پرداخت بدهی از سوی شرکت اعتماد مبین، مساله فسخ قرارداد واگذاری مخابرات به این کنسرسیوم، لغو شد. سازمان خصوصی سازی آن زمان بیانیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه، شرکت مخابرات «بدهی‌های خود را تسویه کرد» و به این ترتیب «بلوک مدیریتی مخابرات همچنان در اختیار کنسرسیوم اعتماد مبین باقی می‌ماند.»
اما هفت ماه پس از این بیانیه پوری‌حسینی در گفت‌وگوی با ایسنا خبر عدم پرداخت مبلغ این قرارداد را منتشر کرد.
به گفته پوری‌حسینی «صدرا» که اکنون در اختیار خاتم‌الانبیاست، از سوی ما به این قرارگاه فروخته نشده و آنچه به فروش رسیده، به بانک ملی بوده و بعدها بانک ملی دست به فروش سهام آن زده است. او همچنین خبر از بدهی صد‌میلیاردتومانی صدرا به میان می‌آورد که هنوز پرداخت نشده‌است.
این مقام مسئول همچنین معتقد است عده‌ای در برابر رأی قطعی دادگاه و روند خصوصی‌سازی‌ها مقاومت می‌کنند و حاضر به تمکین نیستند و علاوه بر آن، حتی به خلاف قانون هم اصرار دارند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. مردم که بنا به حکم مرجع اعلم امام راحل عظیم الشان حق فسخ قرارداد پدران خود با حاکمان را دارند نمیتوانند قرارداد را فسخ کنند ، آنوقت سازمان خصوصی سازی میخواهد قرارداد با حاکم حاکمان را فسخ کند !
    سپاه دنبال وصول سهمیه ارزی است که در دوران معجزه هزاره سوم برای او برقرار شده است !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »