تکذیب خبر تسنیم

کمیسیون آموزش مجلس هنوز در مورد پرونده تحصیلی حسین فریدون تصمیمی اتخاذ نکرده است

زیتون– محمد قمی نماینده مجلس و عضو فراکسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد که هنوز تصمیمی در رابطه با پرونده تحصیلی حسین فریدون اتخاذ نشده است.
جواد ابطحی دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تسنیم گفته بود که گزارش پرونده تحصیلی حسین فریدون در کمیته آموزش کمیسیون تدوین شده و پس از امضای رییس کمیته، تقدیم هیئت رییسه کمیسیون و سپس هیئت رییسه مجلس می‌شود.
ابطحی با تاکید بر اینکه گزارش تدوین شده پس از تقدیم به هیئت رییسه، در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود، افزوده بود که برخی تخلفات در این پرونده از جمله اینکه پذیرش حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی بدون آزمون بوده و شرط معدل رعایت نشده، محرز شده که پس از قرائت گزارش در صحن مجلس، تخلفات برای اعمال قانون به قوه قضائیه ارائه می‌شود.
محمد قمی اما در همین رابطه به ایلنا گفت: «آقای ابطحی از قول خودشان مصاحبه کرده‌اند و گفته ایشان تصمیم کمیته بررسی پرونده در کمیسیون آموزش نیست.»
او در واکنش به گفته این نماینده عضو جبهه پایداری مبنی بر آن‌که نماینده پاکدشت در ارائه مدارکی از روند تحصیل حسین فریدون در دانشگاه شهید بهشتی به کمیته مرتکب دیرکرد شده و قرار بوده این مدارک تا روز ۱۸ خردادماه تحویل کمیته شود، نیز گفت که در این مدت مجلس تعطیل بوده و اساساً‌ کمیسیون آموزش جلسه‌ای نداشته که بخواهند مدارک را ارائه کنند.
به گفته او ابطحی پیش از این نیز در دو یا سه مقطع چنین مصاحبه‌هایی داشته و از جانب خود به‌جای کمیته تحقیق اظهارنظر کرده که این گفته‌ها خلاف است.
عضو کمیته بررسی پرونده «حسین فریدون» در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد که پس از بازگشایی مجلس در هفته جاری و تشکیل جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات، موضوع در کمیسیون موردبررسی قرار خواهد گرفت و نتیجه آن پس از تصویب در کمیسیون به استحضار افکار عمومی می‌رسد.
قمی در پایان تصریح کرد: «تا این لحظه هیچ مصوبه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات در این رابطه صورت نگرفته و نتیجه‌گیری درباره این پرونده، پس از تصویب در کمیسیون اعلام می‌شود.»
بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر رییس جمهوری و دستیار ویژه او در مجلس از بهمن ماه سال ۹۵ آغاز شد. تیرماه سال ۹۵ تسنیم برای اولین گزارشی در رابطه با تحصیل حسین فریدون در مقطع دکترای روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی با وجود قبولی وی در آزمون سراسری سال قبل این مقطع در دانشگاه گیلان، منتشر کرد. پس از آن سازمان سنجش با صدور اطلاعیه‌‌های مختلفی روند تحصیل وی را قانونی اعلام کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. خوب است در باره کردارهای غیر قانونی رسیدگی و با خلافکاران، هرکس که در هر رده و مقامی باشد، برخورد قانونی شود. ولی در این یک مورد تکلیف آن سه هزار بورس تحصیلی خلاف قانون چه شد؟
    مقام ولایت امر مسلمین جهان و حاکم برگزیده خدا افشاکنندگان را سخت سرزنش فرمودند! وزیر علوم فضول بر سر پافشاری برای رسیدگی به آن، برکنار شد. موضوع پیگیری نشد! سه هزار تن بورس بگیران غیرقانونی و بی صلاحیت هم در پناه ولایت معظم بعنوان آقای دکتر ضمن بهره برداری از مزایای مربوط و با هزینه مردم وارد تصمیم گیریهای مهم و علمی خواهند شد. ای بسا بسیاریشان هم در رده های تصمیمگیران مهم باشند !
    مدیون نشویم، پیش از اینها هم چه بسیار کسانی لیسانس و فوق لیسانس و دکترا گرفتند بی آنکه دارای شرایط لازم علمی بوده باشند.
    اضافه بر اینها آمار سهمیه رزمندگان و سپاه و بسیج و خانواده شهدا و دیگر سهمیه داران بدون آمادگی و صلاحیت علمی در مدت حکومت مقدس بسیار بالاست.
    همه هم ادعای دین داری و اخلاق و قانونمداری و شایستگی میکنند !
    در این میان ما بیدین و بی صلاحیت هستیم که حتا برای گذران زندگی روزمره هزار و یک جور مشکل داریم ! بدتر از ما هم فراوانند !
    جسارت به تصمیم گیرندگان نباشد. خودمان تقصیر داشتیم و داریم !
    اینها اندکی از برکات وجود ولی امر مطلق مسلمین جهان و حاکم برگزیده خدا و طرفدارانشان است، البته در پی برکات بنیانگذار این حکومت مقدس که وصل به ولایت رسول خدا و وصی ایشان است !
    بی دلیل که نیست حضرت آیت اله مصباح یزدی درباره اندازه نعمت وجود ایشان نسبت به دیگر نعمت های خدا آن سخنانی را فرمودند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

تکذیب خبر تسنیم

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »