تبعید یک معلم هنر به اتهام «تصنیف‌خوانی در کلاس»

زیتون– عزیز قاسم‌زاده٬ معلم ادبیات و هنر مقطع متوسط که در بندر انزلی تدریس می‌کرد، با شکایت اداره آموزش و پرورش شهرستان انزلی با سه اتهام در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش و پرورش مورد محاکمه قرار گرفته و به یک سال تغییر محل کار (تبعید) به رودبار محکوم شده است.

اتهامات این معلم در حکم صادره، «تاخیرها و غیبت‌های مکرر»، «انتشار برگه امتحانی در فضای مجازی» و «خواندن آواز در دقایق پایانی زنگ هنر و نشر آن در فضای مجازی»، عنوان شده است.
قاسم‌زاده با رد دو اتهام اول، خواندن تصنیف را دلیل واقعی شکایت آموزش و پرورش عنوان کرد و به وب‌سایت دوات‌آنلاین گفت که در لحظات آخر کلاس هنر، تصنیفی از شجریان را خوانده است.

او که برای رفع ابهام سی‌دی برنامه را به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش و پرورش ارائه کرده معتقد است همین سی‌دی علیه او ستفاده شده است.

به گفته قاسم زاده این حکم ۲ ماه پیش صادر شده است، اما هنوز دادگاه تجدید نظر حکم را تایید نکرده است.
کانون صنفی معلمان استان گیلان نیز توضیحاتی در رابطه با این حکم صادر کرد که در آن آمده است: «در مورد اتهام اول ایشان که غیبت‌های مکرر عنوان شده، تنها یک روز به علت بیماری و با ارائه گواهی پزشکی غیبت داشته، اما بدون ارائه هیچ مستندی، کسر حقوق با درج در پرونده در نظر گرفته شده است. در پی این تضییع حقوق، مدیر مربوطه ایشان طی نامه‌ای معترض به گزارشات خلاف واقع شده ولی تا کنون به شکایت ایشان رسیدگی نشده است.»

کانون صنفی در مورد اتهام دوم نیز توضیح داد که ماجرا مربوط به تحلیل برگه یکی از دانش‌آموزان است٬ قاسم‌زاده با حذف نام وی، مدرسه و شهر جهت تبیین کیفیت نامناسب آموزشی در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند که با تحریک عواملی، اولیای این دانش‌آموز جهت دفاع از فرزندشان در مدرسه حاضر شده و به توهین به ایشان پرداختند که در نهایت خانواده این دانش‌آموز در دادگاه کیفری به پرداخت حداکثر جزای نقدی مقرر در قانون محکوم شده‌اند.

اتهام سوم و اصلی ایشان خواندن آواز در کلاس و نشر آن در فضای مجازی است که به علت تقاضای مکرر دانش‌آموزان در لحظات پایانی زنگ هنر، ترانه «چرا رفتی» اثر همایون شجریان را برایشان اجرا کرد که سرانجام هیات بدوی تخلفات، ایشان را به یک سال تغییر محل خدمت (تبعید) از انزلی به رودبار محکوم کرده است.
حسین دریابیگی، رییس آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی، صدور این حکم را  تایید کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. ای وای! مملکت از دست رفت! ای اهل عالم، معلمی را از شهری به شهری تبعید کرده اند. کرایه ماشین ندارد. نان و آب آنجا نیست. تصنیف خوانده، دیر نرفته، یک بار مریض شده، ….
    همه بدانید، دیگر سر کلاس آواز نخوانید، ولو شاگردان بگویند.
    …..

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »