نرگس محمدی مورد عمل جراحی قرار گرفت

زیتون– نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، روز گذشته (دوشنبه) مورد عمل جراحی قرار گرفت.
این زندانی سیاسی پیش‌تر به دلیل خونریزی شدید از زندان اوین به بیمارستان منتقل شده بود.
کانون مدافعان حقوق بشر خبر داد که بر اساس نظر پزشک معالج خانم محمدی، این زندانی سیاسی که پس از عمل جراحی به هوش آمده است باید تا قطع کامل خونریزی و مشخص شدن نتیجه عمل، تحت مراقبت ویژه قرار گیرد.
پیش از این پزشکان متخصص اعلام کرده بودند که نرگس محمدی به دو بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است؛ دو بیماری که درر فضای زندان و محیط‌های تنش‌زا تشدید شده و در نهایت در پی بی‌توجهی می‌توانند جان بیمار را به خطر بی اندازند. از همین رو ادامه زندان را برای نرگس محمدی خطرناک عنوان کرده بودند.نرگس محمدی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به ۶ سال و تشکیل کمپین لغو گام به گام اعدام (لگام) به ۱۰ سال، در مجموع ۱۶ سال زندان، محکوم شده است؛ اگرچه که هر دو اتهام را بارها تکذیب کرد و طبق اساسنامه لگام، نقشی در تشکیل این کمپین نداشته است.
با توجه به اعمال ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی، رای دادگاه بر اساس بیشترین حکم ۱۰ سال حبس، خواهد بود.
وکیل نرگس محمدی معتقد است که که دادگاه با صدور و تأیید این حکم «دچار تناقضاتی شده»؛ از جمله این که اتهام اجتماع و تبانی علیهه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام نباید در این پرونده لحاظ می‌شد چرا که این اتهامات در پرونده قبلی نرگس محمدی آمده و آن زمان به صدور حکم ۵ سال انجامیده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. اعدام بزرگترین عامل اقتدار نظام مقدس ولایی است و مخالفت با این عمود خیمه ولایت سرنوشتی جز این نمیتواند داشته باشد !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »