آمار کشته‌شدگان به ۳۵ نفر رسید

خارج کردن ۲۱ جنازه از معدن آزادشهر استان گلستان

زیتون-وزیر کار با تایید جان‌باختن ۳۵ معدنچی در انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر، از پیدا شدن جنازه ۲۱ کارگر معدن خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی که در محل حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر حضور یافته در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه در این حادثه تمامی کارگران معدنی که محبوس شده بودند، جان خود را از دست دادند.

پیش‌تر صادق‌علی مقدم، مدیرکل مدیرت بحران استان گلستان از خروج اجساد ۲۱ معدن‌کار محبوس خبر داده بود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران گلستان، حدود ۳۵ نفر در حادثه انفجار در این معدن محبوس شدند که امدادگران، پیکر بی‌جان ۲۱ نفر را پیدا کردند.
رمضان بهرامی، رییس خانه صنعت و معدن استان گلستان، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم این خبر را تایید کرده و از مصدوم شدن ۶۹ نفر در این حادثه خبر داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به خبرگزاری صدا و سیما گفته بود که این کارگران در عمق ۷۰۰ متری این معدن بر اثر وقوع انفجار و ریزش معدن محبوس شده‌اند.
علی ربیعی علت این حادثه را «خطای انسانی» و  گفته که علت وقوع انفجار و محبوس شدن کارگران در این معدن، اشتباه آنان برای روشن کردن لوکوموتیو حمل ذغال سنگ به شیوه باتری به باتری بوده است.
به گفته ربیعی در عمق ۷۰۰ متری این معدن ۱۳۰۰ متری، باتری لوکوموتیوی که ذغال سنگ را حمل می‌کرده است تمام می‌شود و برای نصب باتری جدید اشتباه می‌کنند و می‌خواهند این مشکل را به شیوه غلط باتری به باتری کردن برطرف کنند که متأسفانه این کار منجر به انفجار گاز انباشته در معدن می‌شود.
انفجار در معدن زمستان یورت ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح چهارشنبه رخ داد. این معدن در آزادشهر استان گلستان واقع است.
.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. خداوند این زحمت کشان محروم و مظلوم را رحمت کند و به بازماندگانشان صبر و اجر عنایت فرماید.
    کاشکی میشد کمکی به خانواده هایشان می کردیم.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

آمار کشته‌شدگان به ۳۵ نفر رسید

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »