افزایش حدود ۸۰ سانتی‌متری سطح تراز دریاچه ارومیه

زیتون– مسعود باقرزاده کریمی، معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست و عضو ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه، خبر داد که سطح تراز دریاچه ارومیه افزایشی ۸۰ سانتی‌متری داشته است.
به گفته باقرزاده کریمی تا پیش از اجرای طرح «احیای دریاچه ارومیه» به طور میانگین، سالانه شاهد «افت ۳۰ سانتی‌متری سطح تراز دریاچه ارومیه» بودیم، اما پس از شهریور ماه ۱۳۹۳ تاکنون «سطح تراز دریاچه ارومیه همواره با روندی رو به رشد همراه بود و نهایتا در فروردین ماه سال‌جاری سطح تراز دریاچه به حدود ۱۲۷۰/۸۹ رسید که نشان دهنده افزایش حدود ۸۰ سانتی متری سطح تراز دریاچه است.»
باقرزاده از «بسته شدن هزاران حلقه چاه غیرمجاز، توقف ساخت سدهایی که حتی در برخی موارد اجرای آن‌ها نیز در دولت گذشته کلید خورده بود، رها سازی آب از پشت سدها، اصلاح و ساماندهی مدیریت کشت و آبیاری، ایجاد زمینه برای گسترش آبیاری‌های نوین در کشاورزی» را به عنوان برخی از اقدام‌های صورت گرفته توسط دولت یازدهم در حوضه دریاچه ارومیه و سایر نقاط کشور اعلام کرد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. چه هزینه های هنگفتی برای ویرانی ایران در حکومت ولایی صرف شده است ، همین سدسازان عزیز هستند که آقا زادگان آنان همبرگر و بستنی ۲۵۰ هزارتومانی میخورند و به جان ولی امر مسلمانان دعا میکنند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »