قوه قضاییه مسئول مسدود شدن تماس صوتی تلگرام اعلام شد

زیتون– محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت که مسدود شدن تماس صوتی تلگرام با دستور «مقامات قضایی» صورت گرفته است.
به گفته وزیر ارتباطات «این مساله به قوه قضاییه مربوط است و این حوزه باید در این مورد اطلاع‌رسانی کند؛ اپراتور ها بر اساس حکم قوه قضاییه که به آنها ابلاغ شده است این کار را انجام داده‌اند».
واعظی همچنین تایید کرد که اپراتورها دیدگاه‌های متفاوتی در مورد راه‌اندازی تماس صوتی تلگرام دارند.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اعلام کرد: «قطع تلگرام صوتی خارج از دولت انجام شد و مسئولیتش به عهده دوستانی است که تشخیص دادند این کار را انجام دهند.»
تلگرام در روزهای اخیر قابلیت تماس صوتی رایگان را نیز به دیگر قابلیت‌های خود اضافه کرد و گفت که تماس صوتی در این شبکه کاملا امن و رایگان خواهد بود. اما به دستور مقام قضایی، این قابلیت تنها پس از دو روز مسدود شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. طبق اصل ۶۱ قانون اساسی ، اعمال قوه قضائیه به وسیله دادگاههای دادگستری است ، ولی امروزه هر مستخدمی در این قوه به هر کاری اراده کند دست میزند و صدای کسی هم در نمی آید . هر اقدامی از ناحیه مقامات حکومتی در حدود اختیارات قانونی آنان قابل تمکین است . اقداماتی از قبیل لغو کنسرت و اعمال سانسور در مورد رسانه ها نه تنها از اختیارات مستخدمان شاغل در قوه قضائیه نیست بلکه خلاف قانون است !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »