سخنگوی قوه قضاییه وزیر اطلاعات را تهید کرد

زیتون– غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه گفت ادمین‌های بازداشت شده کانال‌های تلگرام «به اتهام مسایل ضد امنیتی» و برخی دیگر نیز «علاوه بر مسایل ضدامنیتی، به دلیل ارتکاب به جرایم خلاف عفت عمومی و انتشار مطالب مستهجن» دستگیر شده‌اند.
اژه‌ای در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارنظر وزیر اطلاعات درباره این‌که این افراد رمی مرتکب نشده‌اند، گفت: «دادستان طبق موازین قانونی نسبت به دستگیری این افراد اقدام کرده است».
پیش از این حسن روحانی، رییس جمهوری، و محمود علوی، وزیر اطلاعات، از بازداشت این افراد انتقاد کرده بودند.
سخن‌گوی قوه قضاییه در این‌باره گفت: «علی‌القاعده جناب آقای رئیس جمهور، که اطلاعات حقوقی دارند، می‌دانند مرجع صالح برای اینکه کسی مرتکب جرم شده است یا نه وزیر اطلاعات نیست. یک زمانی بنده هم وزیر اطلاعات بودم و لذا مرجع صالح به عنوان اینکه بگوید کسی مجرم است یا نیست، وزیر اطلاعات نمی‌باشد.»
به گفته اژه‌ای «در خصوص این پرونده خاص مطالبی در مورد خود وزیر اطلاعات مطرح است که طبعا حتی ایشان نمی‌تواند در این پرونده اظهارنظر کند و گزارشی تهیه نمایند.»
محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور پیشتر وعده داده بود که تعدادی از ادمین‌های کانال‌های تلگرامی که در روز‌های پایانی سال گذشته بازداشت شدند، در روزهای آینده آزاد می‌شوند.
اسفند ماه سال گذشته تعدادی از مدیران کانال‌های تلگرامی حامی دولت یازدهم و اصلاح‌طلب بازداشت شدند. این بازداشت‌ها اعتراض چند نماینده مجلس و وزرای دولت یازدهم را برانگیخت و حسن روحانی نیز ضمن درخواست بررسی بازداشت «مشکوک» آن‌ها، خواستار ایجاد مانع برای دخالت «غیرقانونی» برخی نهاد‌ها در انتخابات شود.
سخنگوی قوه قضائیه به سئوال دیگری در مورد اینکه قوه قضائیه مازاد بر قانون مبلغ ۲۸۵ میلیارد تومان را به عنوان پاداش به کارکنان خود پرداخت کرده است که در واقع ده برابر بیش از حقوق‌های نجومی است، پاسخ داد: «حقیقتا گاهی اوقات انسان چنین حرف‌هایی را از برخی افراد می‌شود که نمی‌داند بخندد یا بگرید و هر حرفی از هرکسی شایسته نیست که زده شود.»
محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس، با استناد به گزارش سازمان بازرسی کل کشور گفته بود که قوه قضاییه مبلغ ۲۸۵ میلیارد تومان را، برخلاف قانون، به عنوان پاداش به کارکنان خود پرداخت کرده است. این پرداخت در دوره معاون اولی ابراهیم رئیسی پرداخت شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. چون بعید است که وزیر اطلاعات در جرم امنیتی مشارکت داشته باشد ، لابد در یکی از کانالها استریپ تیز کرده است ،اژه ای بیخود حرف میزند ولی حرف بیخود نمیزند ، مجتهد جامع الشرایط است !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »