صادق لاریجانی: اجازه نمی‌دهیم در انتخابات فتنه‌ای مانند ۸۸ شکل بگیرد

زیتون– صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه گفت که «توقع» همه از اعضای محترم نگهبان در مورد انتخابات ریاست جمهوری «رعایت مُر قانون اساسی» است.
به گزارش میزان لاریجانی اضافه کرد که به نظر او «مقصود خبرگان قانون اساسی» از ذکر واژه «مذهبی» در مورد رجال، «صرفا اعتقاد به مذهب و اسلام نیست بلکه امری فراتر از آن را در نظر داشته است.» به گفته او تلقی برخی از «اصل برائت» در مورد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نوعی «مغالطه» است و گفت این موضوع ربطی به «احراز شرایط مثبته» در قوانین ندارد.
رییس قوه قضاییه با اشاره به سخنان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: «این شخص می‌گوید که در سال ۸۸ به انقلاب سبز کم کمک کردیم. یعنی فتنه‌ای که به راه افتاده بود و تمام کشورهای غربی و خود آمریکا که پیش از آن برای برقراری روابط پیام مخفیانه ارسال می‌کرد، از این فتنه حمایت کردند، میزان حمایت‌های‌شان کم بوده است و حال می‌گویند اگر ما موضوع را رها نمی‌کردیم، رویاهایشان بر باد نمی رفت. متاسفانه برخی افراد در داخل نیز نسبت به این موضوع و چنین اظهاراتی بی توجهند.»
صادق لاریجانی از «مردم، مسئولان و مدیران» خواست تا «با بصیرت هر چه بیشتر به این گونه سخنان دشمن» توجه داشته باشند و «حساسیت» به خرج دهند. رییس قوه قضاییه در ادامه اظهار امیدواری کرد که قوه قضاییه، نیروهای انتظامی وامنیتی، مسئولان و مهمتر از همه خود مردم این بار اجازه نخواهند داد که مانند سال ۸۸ «فتنه‌ای» شکل بگیرد. او همچنین تهدید کرد «اینگونه نخواهد بود که همانند آن سال، ده ماه اغماض و صبر به خرج داده شود. کشورهایی نظیر آمریکا نیز باید بدانند که در صورت مداخله‌های از این قبیل سیلی بسیار محکمی خواهند خورد.»

 

 

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. «اینگونه نخواهد بود که همانند آن سال، ده ماه اغماض و صبر به خرج داده شود.”
    لابد صادق خان هم تصمیم دارد مانند سردار دکتر خلبان سوار موتور شده و بیافتد کف خیابان ،والا همه میدانند که امروز امکان سکوب در حد سال ۸۸ هم وجود ندارد !
    قطع نظر از همه اینها ، در این هشت سال روشن شده است که فتنه را حاکمیت کلید زد و نه مردم ، مردم تنها در پای صندوق رای حرف خود را میزنند ، مگر اینکه حاکمیت نقشه ای داشته باشد !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »