دیدار آیت‌الله خامنه‌ای با خانواده برخی از کشته‌شدگان لشکر فاطمیون

زیتون– هم زمان با انتشار خبر کشته شدن سه تن از اعضای لشکر فاطمیون در سوریه، خبرگزاری تسنیم نوشت آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، دو روز پیش در مشهد با خانواده برخی کشته‌شدگان این لشکر دیدار کرده است.

رهبر جمهوری اسلامی در این دیدار گفت کشته‌شدگان لشکر فاطمیون «با فداکاری‌شان نشان دادند که مکتب‌شان یک مکتب انسان‌ساز است». به گفته او «هر مکتبی که بتواند انسان‌هایی را تربیت کند که در هنگام ضرورت جان‌شان را فدا کنند، آن مکتب موفق است».

لشکر فاطمیون از نیروهای افغان ساکن ایران تشکیل شده است. این لشکر در حال حاضر در سوریه حضور دارد.

هم‌زمان ایسنا خبر داد که تشییع جنازه پنج تن از کشته‌شدگان درگیری‌های سوریه در کرمان برگزار شده است. سه تن از این کشته‌شدگان از اعضای لشکر فاطمیون بوده‌اند.

زمستان سال گذشته محمدعلی شهیدی، رییس بنیاد شهید، خبر داده بود که ۲۱۰۰ نفر از نیروهای اعزامی ایران به سوریه کشته شده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. ژئوپلتیک منطقه خاور میانه، با نیروهای مردمی و مخلص و مومنی که مرزهای جغرافیایی را در می نوردند و به یاری مظلومان می روند، در قرن بیست و یکم، در دوره بازگشت ناسیونالیسم و ترامپیسم و پوتینیسم، در حال تغییر است. اگر همدلی و صمیمیت و انسانیت و اخلاق برای حق و آزادی جهانی شود، خوب است. همه چیزها را می توان منفی ندید.
    محرومان لبنان و سوریه و عراق و افغانستان و ایران، بدون هدف کشور گشایی و توسعه طلبی به یاری هم می شتابند. اینطوری هم میشود نگاه کرد. البته با بدبینی هم میشود جور دیگری دید.
    شاید بشود خاکستری دید و یا قدمی برای بهبود وضعیت برداشت. این واقعیت منطقه و مردم ماست.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »