وزیر کشور ملزم به ارائه گزارشی از «چرایی» بازداشت فعالان رسانه‌ای در آستانه انتخابات شد

زیتون– رییس‌جمهوری در اولین جلسه هیئت دولت در سال جدید از وزیر کشور خواست گزارشی از «چرایی» برخورد با تخلفات امنیتی و بازداشت مشکوک تعدادی از فعالان رسانه‌ای در آستانه انتخابات ارائه نماید.
حسن روحانی در این جلسه همچنین از امیری فضلی خواست تا پیرو دستور قبلی، گزارش اقدامات انجام شده در تأمین امنیت کامل برای انتخابات سالم و قانونی را نیز ارائه کند.
طی ماه‌های اخیر چند روزنامه نگار از جمله هنگامه شهیدی، احسان مازندرانی، مراد ثقفی و طاهره ریاحی بازداشت شدند. بازداشت ۱۳ تن از ادمین های کانال‌های تلگرامی نزدیک به اصلاح طلبان و دولت یازدهم نیز اعتراض‌های برانگیخته بود.
علی مطهری، نایب رییس مجلس، توسط یک نهاد اطلاعاتی نظامی و نیز بازداشت احسان مازندرانی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان انتقاد کرده و خواستار توضیح وزیر اطلاعات در این مورد شده بود.
احسان مازندرانی، مدیر مسئول سابق فرهیختگان، ۲۲ اسفند ماه سال گذشته در منزل خود بازداشت شد و به گفته همسرش در هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
پیش از آن هم هنگامه شهیدی، روزنامه نگار و عضو حزب اعتماد ملی، در مشهد دستگیر و به تهران منتقل شد.
مراد ثقفی، مدیر مسئول ماهنامه گفت و گو و رامین کریمیان پژوهش‌گر و مترجم علوم اجتماعی نیز طی همین مدت بازداشت شدند.
در هفته‌های پایانی اسفند ماه نیز ١٢ نفر از گردانندگان شبکه‌های اجتماعی اصلاح‌طلبان یا حامی دولت هم بازداشت شده و کانال‌های تلگرامی آنها تغییر نام داده و محتوای آن تغییر کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. روحانی هنوز متوجه چرایی بازداشت ها در ایران نشده است ، ذکر یک مورد آن شاید بر اطلاعات رئیس جمهور بیافزاید .
    حدود دو دهه قبل همسایه ما را که کاسب خرده پایی بود گرفتند و یک هفته در اداره اطلاعات از او بازجویی میکردند که ، مبلغ ۸ میلیون تومان برای براندازی نظام مقدس کمک کرده ای ، هر چه آن بیچاره میکفت من در تمام عمرم ۸ هزارتومان هم یکجا ندیده ام باورشان نمیشد و در جواب او که میگفت من این ۸ میلیون را به چه کسی داده ام هم میگفتند این را خودت باید بگویی . بعد از مدتی تخقیق او را رها کردند . موقع آزاد شدن میپرسد چه کسی گفته است که من برای براندازی پول داده ام میگویند بسیج گزارش داده است !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »