در خواست آیت‌الله خامنه‌ای برای صدور تابعیت ایرانی اعضای لشکر فاطمیون

زیتون– محمدعلی شهیدی محلاتی، ریاست بنیاد شهید و امور ایثار‌گران، گفت آیت‌الله خامنه‌ای «تاکید زیادی» روی حمایت از «مدافعین حرم، به‌خصوص لشکر فاطمیون» دارد و گفته است که «باید از نظر قانونی جلو بروید و برای آن‌ها تابعیت درست کنید.»
محلاتی در گفت‌وگو با روزنامه جوان خبر داد که آیت‌الله خامنه‌ای برای صدور تابعیت ایرانی این افراد و خانواده‌های‌شان پافشاری کرده است.
به گفته رییس بنیاد شهید و ایثارگران، رهبر جمهوری اسلامی با پیشنهاد «اعطای اقامت» برای این افراد مخالفت کرده است. محلاتی خبر داد که در جلسه با آیت‌الله خامنه‌ای گفته است: «آقا این‌ها با تابعیت فردا می‌توانند رییس‌جمهور و نماینده مجلس شوند».
رهبر ایران در پاسخ به محلاتی گفته است: «شما به این جنبه از ماجرا نگاه کنید که اگر فردا این‌ها به افغانستان بروند و طالبانی‌ها بفهمند این‌ها برای جنگ به سوریه رفته‌اند، همگی را قتل عام می‌کنند. حفاظت از این خانواده‌ها به دوش ماست، به همین دلیل حتما برایشان تابعیت درست کنید و حتما آن‌ها را زیر پوشش بنیاد شهید بگیرید.»
پیش از این عابدین عابدی‌مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان‌رضوی، خبر از موافقت شورای عالی امنیت ملی با اعطای تابعیت ایرانی به «خانواده‌های درجه یک اتباع خارجی مدافع حرم» داده بود. دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اما این خبر را غیر دقیق توصیف و اعلام کرد که این خبر “مورد تایید نیست”.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »