اظهار امیدواری رییس کل بانک مرکزی ایران: حکم دادگاه لوکزامبورگ لغو خواهد شد

زیتون– ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی گفت که دادگاه لوکزامبورگ تصمیم دادگاه آمریکا برای توقیف اموال کشورمان را نپذیرفته است.
سیف امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دادگاه لوکزامبورگ تقاضای آمریکا را رد کرده است، تأیید کرد در این زمینه فرجام‌خواهی شده است و به احتمال قوی آمریکا در این زمینه موفق نخواهد بود.
به گزارش ایسنا رییس کل بانک مرکزی در ادامه توضیح داد کل اوراق دلاری ایران ۳.۶ دهم میلیارد بود که برخی از آنها صادره اروپا و برخی صادره آمریکا بود که این بخش از اوراق توسط آمریکا ضبط شده است، اما بخش دیگری از این اوراق که صادره اروپا است در وضعیت خطرناکی نیست و پیش‌بینی ما هم این است که ادعاهای آمریکایی‌ها در دادگاه لوکزامبورگ رفع می‌شود.
۱۷ اسفندماه نیویورک تایمز خبر داده بود که یک قاضی در لوکزامبورگ حکم توقیف یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های متعلق به بانک مرکزی ایران را در اروپا صادر کرده است.
در مراحل قبلی این پرونده، قاضی آمریکایی به این نتیجه رسیده بود که ایران نتوانسته است ادعاهای مربوط به حمایت آن کشور از هواپیماربایان حملات یازده سپتامبر را رد کند و بنابراین در پرداخت خسارات مربوط به این حملات مسئول است.
تا کنون با شکایت خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی علیه ایران در دادگاه‌های آمریکا، بیش از ۵۰ میلیارد دلار غرامت در احکام غیابی علیه تهران صادر شده است.
در این پرونده گروهی از خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی که پیشتر توانسته بودند از یک دادگاه آمریکا علیه ایران حکم غیابی دریافت کنند برای به اجرا گذاشتن حکم این دادگاه به اروپا رفته و تلاش کرده‌اند تا این حکم را در اروپا به اجرا بگذارند.
اموال بلوکه شده در آمریکا و اروپا طی دوران ریاست محمود احمدی‌نژاد بر دولت‌های نهم و دهم به صورت اوراق قرضه بانک‌های آمریکایی و اروپایی، خریداری شده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »