قرآن؛ کلام خدا یا کلام محمد؟

https://soundcloud.com/radio-farda/q78p8xtb3ms4

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. سلام

    ما چطور باید بفهمیم که خود قرآن خودش را چگونه معرفی میکند؟

    بعبارت دیگر ما چطور بفهمیم بزرگان و پشوایان ما آنچه را که در این خصوص میگویند پس از فهمیدن صحیح قرآن است؟

    حداقل باید تمام آیاتی که در این زمینه وجود دارند نقش خود را دراین موضوع داشته باشند.

    بنظر میرسد آیه “کتاب احکمت آیاته ثم فصلت” در نظریه “قرآن کلام محمد” نادیده گرفته شده است و نقش خود را ایفا نمی کند.

    این آیه و امثال آن میگوید قرآن تفصیل داده شده و شرح یک مجموعه اولیه حکم شده می باشد…

    یک چارچوب اولیه به نزدیک ترین نیروی الهی (و نه پیامبر) ابلاغ شده است.این نیروی عالم و صاحب نفوذ (روح القدس) با مدیریت بسیاری از نیروهای دیگر (از جمله روح الامین) با درجات مختلف این چارچوب را تفصیل داده و ارسال نموده و بر قلب رسول نازل کرده است و البته تایید الهی را نیز دارد…

    چنین نیست که تک تک کلمات قرآن را خود مقام الهی تلفظ کرده باشد تا درک این روش برای ما ناممکن جلوه کند.

    وقتی قرآن میگوید بر هر انسانی دو نیروی غیبی ناظر هستند باور اینکه نیروهای غیبی زبان هر قوم را بدانند بدیهی خواهد بود.این نیروها میتوانند با سرعت عمل جملات بسیار دقیق و بهینه به زبان همان قوم فراهم سازند ….

    تولید صوت نیز برای نیروهای غیبی ساده خواهد بود چنانکه نمونه میهمانان ابراهیم ایجاد صوت کرده بودند….

    مجموعه آیات در این موضوع سازگاری مخصوص خود را دارند چرا نباید این الگو را معیار قرار دهیم؟

    اینکه نقل میشود : “…نظم پریشان…آیاتی در یک سوره در معانی و مضامین مختلفی به کار رفته است.”

    در جواب باید عرض شود که آیات در هر سوره بهم مرتبط هستند حتی در سوره بقره. شما ببینید هر چند آیه باهم در پی چند آیه با هم قرار میگیرند که آشکارا بین این دو گروه ارتباط وجود دارد لذا میتوانیم به طور کلی بگوییم آیات هر سوره مرتب و بهم مربوط هستند.آقای گوینده مثال نقضی ارائه کنند…

    سوره سوره بودن کار جمع آوری را ساده کرده است.علاوه بر آن سور همچون فصول هر کتاب درک و آموزش کتاب را ساده نموده و هر فصل بیان مستقل خاصی نیز دارد…چنانکه با نزول هر سوره انتظار ایمان بیشتر از مسلمین می رفته است….

    والسلام

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

به سرکوب‌گران مستبد امروز ایران می‌گویم تیر اندازی به سوی مردم معترض جنایت است. تفنگ‌های خود را زمین بگذارید به مردم بپیوندید. اگر چنین جرأت و جسارتی در خود نمی‌بینید لا‌اقل از فرمان مافوق خود تمرد و از دستور آنان سرپیچی کنیم. بدانید در مقابل مردم که صاحبان این کشورند، ایستادن و به گلوله‌بستن آنان عاقبت سوء و بسیار نکبت‌باری برایتان خواهد داشت. این نظام اصلاح‌ناپذیر دیر یا زود سقوط می‌کند…

ادامه »

ایران وارد دوران جدیدی شده است. خون ژینا معنای حیات و نیز حیات سیاسی را برای مردم شریف مظلوم ایران عوض کرد. هر کنشگر حزبی و سیاسی اگر سکوت کند برای همیشه مقهور، مطرود و مغبون خواهد بود. نوشتن از «حجیت شرعی» در برابر «خون مظلوم» که زیره به کرمان بردن است، اما انفعال یا سکوت در برابر این رخداد بزرگ تاریخ، پایان عمر سیاسی هر اصلاح‌طلب واقعی خواهد بود…

ادامه »

در این فضای تب‌آلود جامعه ایران و در این روزهای خشم و خروش و آتش و خون و سرکوب در

ادامه »