اعتراض نماینده نجف آباد در مجلس به شلاق زدن خبرنگار

زیتون– به دنبال اجرای حکم ۴۰ ضربه شلاق برای یک خبرنگار در نجف‌آباد، ابوالفضل ترابی، نماینده مجلس، به این مساله اعتراض کرد.
ابوترابی گفت که انتظار داشت نیروی انتظامی، شاکی پرونده، با «سعه صدر» بیشتری برخورد کند.
نماینده نجف‌آباد به عصر ایران گفت: «بعد از شنیدن خبر محکوم شدن این خبرنگار به شلاق با نیروی انتظامی استان و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان صحبت کردم و آنها نیز قبول کردند که رضایت دهند. قرار بود از او تعهد کتبی گرفته و از اجرای حکم جلوگیری شود.»
اتهام این خبرنگار آن بوده که خبری درباره تعداد موتورسیکلت‌های توقیفی از سوی نیروی انتظامی منتشر می‌کند، اما تعداد آن‌ها را به جای ۸ دستگاه، ۳۵ دستگاه ذکر کرد. با وجود انتشار جوابیه، به دنبال شکایت نیروی انتظامی، این روزنامه‌نگار به تحمل ۴۰ ضربه شلاق محکوم و حکم هم درباره او اجرا شد.
ترابی که زمانی دادستان بود، از «بوروکراسی اداری» و «عدم دقت نظر مسئولان» به عنوان دلایل اجرای حکم این روزنامه‌نگار نام برد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. چه ربطی به “بوروکراسی اداری ” و “عدم دقت مسئولان ” دارد . علت این است که بعضی قضات به علت فساد مالی و جنسی که معمولا از چشم نیروی انتظامی دور نمی ماند ناچارند برای این نیرو سنگ تمام بگذارند !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »