انتقاد دادستان تهران از اظهارنظر نمایندگان مجلس در مورد آرش صادقی

زیتون– عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، از اظهارنظر نمایندگان مجلس درباره پرونده آرش صادقی، زندانی سیاسی، انتقاد کرد.
دادستان تهران ضمن انتقاد از «موج سواری رسانه‌های بیگانه»، گفت «چگونه می‌شود برخی از مسوولان بدون اطلاع از محتویات پرونده‌ها» از «محکومان امنیتی» حمایت می‌کنند. به گفته دولت‌آبادی حمایت و نامه‌نگاری برخی مسئولان به شکلی بوده که «گویا با نامه و پیگیری‌­های آن‌ها به این فرد مرخصی اعطا خواهد شد.»
دولت‌آبادی با اشاره به «چند بار» ملاقات نماینده دادستان با آرش صادقی، خبر داد که «برای اعطای مرخصی باید اعتصاب غذا شکسته شود. این فرد ادعا می‌کند که به همسرش ظلم شده است، در حالی که باید گفت با تداوم اعتصاب غذا مشکل همسرش حل نمی‌شود.»
آرش صادقی از روز سوم آبان ماه در اعتراض به بازداشت و صدور حکم برای همسرش، گلرخ ابراهیمی ایرایییی، دست به اعتصاب غذا زد. برخی کاربران توییتر هشتگ مربوط به اعتصاب غذای او را تبدیل به ترند نخست جهانی کردند و در نهایت چند تن از نمایندگان مجلس، از جمله محمود صادقی، علی مطهری،‌ الیاس حضرتی و احمد مازنی، درباره پرونده او موضع‌گیری کردند.
دادستان تهران گفت که ارش صادقی روز نهم دی ماه و زمانی که «فضاسازی‌ها با این فرد افزایش یافت»، در نامه‌ای خطاب به دادستانی «با اعلام شکسته شدن اعتصاب غذا خواستار مرخصی وی» شد و در آخرین ملاقات آرش صادقی با نماینده دادستان تهران نیز «درخواست مرخصی وی اخذ شد تا با توجه به فک اعتصاب در مسیر اقدام قرار گیرد.»
گلرخ ایرایی، همسر آرش صادقی، امروز با قرار وثیقه به مرخصی آمد.
دولت‌آبادی اضافه کرد که آرش صادقی به دلیل «چندین اتهام امنیتی» به ۱۹ سال زندان (که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی به هفت سال و نیم تقلیل پیدا کرده) محکوم شده است.
دادستان تهران خواست تا «صداهای دشمن» در قالب اظهار نگرانی برای سلامتی زندانیان سیاسی، در کشور از زبان برخی مسوولان شنیده نشود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. همه باید خفه شوند تا این دادستان بتواند با خیال راحت مجری منویات رهبری باشد !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »