دستور قوه قضاییه به رسانه‌ها؛

???? نسخه سانسور شده سخنان صادق لاریجانی را منتشر کنید

زیتون– چند ساعت بعد از انتشار سخنان صادق لاریجانی درباره پرونده بابک زنجانی و تهدید ضمنی دولت روحانی در خبرگزاری صدا و سیما، روابط عمومی قوه قضاییه در تماس با رسانه‌ها درخواست کرد که نسخه‌ سایت این قوه از سخنان صادق لاریجانی در رسانه‌ها منتشر شود.
دست‌کم سه روزنامه‌نگار نیز در حساب‌های کاربری خود در توییتر خبر از تماس روابط عمومی قوه قضاییه دادند.
صادق لاریجانی امروز خبر داده بود که بابک زنجانی «گفته است که میلیاردها تومان به انتخابات رییس جمهوری کمک کرده است.» او همچنین ضمن متهم کردن دولت روحانی به عدم همکاری در پرونده بابک زنجانی و رد کردن این مساله که وزارت اطلاعات در جریان پرونده بابک زنجانی نیست، گفت: «حالا می‌فرمایید پشت پرده‌ها را دنبال کنیم؛ حرفی نداریم؛ تمام کسانی که ایشان در همین رابطه گفته است احضار می‌کنیم و اگر لازم شد بازداشت می‌کنیم تا معلوم شود قضیه چه بوده است.»
رییس قوه قضاییه ضمن استقبال از «شفافیت»، گفت: «می‌فرمایند مردم باید بدانند پول‌ها کجا هزینه شده است؟ اتفاقا ما هم دنبال همین هستیم که معلوم شود که پول‌ها کجا خرج شده است؟ پول‌های نهاد ریاست جمهوری کجا خرج می‌شود؟» به گفته لاریجانی باید مشخص شود «این تجهیزات بسیار فنی مربوط به امنیتی را بدون اطلاع نیروهای امنیتی به داخل ریاست جمهوری بردند، با اجازه که بوده است؟ به چه وجهی بوده است؟ پولش از کجا آمده است؟»
در متنی که خبرگزاری میزان – وابسته به قوه قضاییه – منتشر کرده است، این دو بخش از سخنان صادق لاریجانی حذف شده است. روابط عمومی قوه قضاییه نیز خواستار استفاده از متن مشابهی از سوی رسانه‌هاست. با این وجود برخی رسانه‌ها – از جمله خبرگزاری فارس – هم‌چنان از نسخه اولیه سخنان صادق لاریجانی در سایت خود استفاده کرده‌ بودند که پس انتشار خبر تماس روابط عمومی قوه قضاییه، این خبر را حذف کردند.
سخنان رییس قوه قضاییه پاسخی به حسن روحانی بود که هفته گذشته با اشاره به پرونده بابک زنجانی و درخواستش برای این‌که او در اختیار وزارت اطلاعات باشد، گفته بود: «مگر یک نفر خودش به تنهایی می‌تواند ۳ میلیارد دلار به جیب بزند. به کجا وصل بوده؟ چه کسانی به او کمک کردند؟ شریک‌ها چه کسانی بودند؟ در چه رده‌هایی بودند؟ چگونه نفت در اختیار فرد قرار گرفته؟ چگونه اموال در اختیار یک فرد قرار گرفته؟ چگونه میلیارد دلار و صدها میلیون دلار غیر از نفت پول در اختیار او قرار گرفته؟»
هفته گذشته نیز دو روزنامه‌نگار ساکن تهران به «زیتون» گفتند که دادستانی در تماس با چند روزنامه، وضعیت آن‌ها را «نزدیک به توقیف» توصیف و به آن‌ها دستور داده است که در شماره روز نهم دی ماه، حتما مطلبی درباره این روز – سال‌گرد برگزاری تظاهرات حامیان حکومت علیه معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ – منتشر کنند. مطالبی که به شکل سرمقاله یا گزارش در صفحه اول برخی رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان منتشر شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. گفته اند که “اقرار العقلاء علی انفسهم جائز” که لابد باید در مورد قاضی القضات هم مصداق داشته باشد .
    قاضی القضات گفته است که “«حالا می‌فرمایید پشت پرده‌ها را دنبال کنیم؛ حرفی نداریم؛ تمام کسانی که ایشان در همین رابطه گفته است احضار می‌کنیم و اگر لازم شد بازداشت می‌کنیم تا معلوم شود قضیه چه بوده است.»
    قاضی القضات به فرموده عمل میکند و یکبار هم میخواهد به فرموده رئیس جمهور عمل کند . برای او مهم نیست که کسی مرتکب جرم شده است یا خیر . او یک بار هم گفته بود که مجری منویات رهبری است .
    البته این را هم گفته است که دستگاه قضایی تحت ریاست او برای سایر کشورها الگوست !
    خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند ، اگر صلاح میداند .

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دستور قوه قضاییه به رسانه‌ها؛

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »