صادق لاریجانی:بابک زنجانی گفته است که میلیاردها تومان به انتخابات رییس جمهوری کمک کرده است

زیتون- صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، خبر داد که بابک زنجانی گفته است که «میلیاردها تومان به انتخابات رییس جمهوری» کمک کرده است؛ اگرچه به گفته رییس قوه قضاییه، زنجانی «حرف زیاد می‌زند و ادعا زیاد می‌کند.»
صادق لاریجانی اضافه کرد که بابک زنجانی «خیلی مطالب گفته است»، اما قوه قضاییه «حرمت برخی‌ها را حفظ» کرده است. به گفته او «تهمت‌هایی» زده شده که «اگر می خواستیم رسیدگی کنیم باید همه کسانی که مرتبط بودند احضار می‌کردیم.»
سخنان رییس قوه قضاییه واکنشی است به حرف‌های هفته گذشته حسن روحانی. رییس جمهوری با اشاره به پرونده بابک زنجانی و درخواستش برای این‌که او در اختیار وزارت اطلاعات باشد، گفته بود: «مگر یک نفر خودش به تنهایی می‌تواند ۳ میلیارد دلار به جیب بزند. به کجا وصل بوده؟ چه کسانی به او کمک کردند؟ شریک‌ها چه کسانی بودند؟ در چه رده‌هایی بودند؟ چگونه نفت در اختیار فرد قرار گرفته؟ چگونه اموال در اختیار یک فرد قرار گرفته؟ چگونه میلیارد دلار و صدها میلیون دلار غیر از نفت پول در اختیار او قرار گرفته؟»
رییس قوه قضاییه با اشاره به این بخش از سخنان روحانی، گفت که در پرونده بابک زنجانی، علاوه بر حکم صادر شده «افراد مرتبط با این پرونده از وزرای سابق تا رئیس سابق بانک مرکزی مکرر به دستگاه قضایی احضار شدند و ساعتها مورد تحقیق قرار گرفتند» و این پرونده «همچنان مفتوح است و هیچ‌کس نگفته است که این وزرا یا دیگران تبرئه شده اند و یا منع تعقیب خورده‌اند.»
لاریجانی اضافه کرد: «حالا می‌فرمایید پشت پرده ها را دنبال کنیم؛ حرفی نداریم؛ تمام کسانی که ایشان در همین رابطه گفته است احضار می‌کنیم و اگر لازم شد بازداشت می‌کنیم تا معلوم شود قضیه چه بوده است.»
دو سال پیش حمید رسایی، نماینده مجلس نهم، گفته بود که بابک زنجانی پنج میلیارد تومان به ستاد انتخاباتی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ کمک کرده است. حسین فریدون، برادر روحانی و دستیار ارشد رییس‌جمهوری در پاسخ به رسایی، گفته بود: «این ادعاها، فرار رو به جلو کسانی است که از این پو‌‌ل‌های مفت گرفته‌اند و امروز می‌خواهند بر کارهای نادرست‌شان سرپوش بگذارند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. قبلا” هم در انتخابات۷۶ یــه بنــده خدایی بنام رمضانی را درازش کرده بودنــد که چرا به حاج آقا ناطق اینقدر کمک مالی انتخاباتی کردی وچرا به آن یکی یعنی آقای خاتمی فلان قدر…!
    کمک کرده تا فرد مورد علاقــه اش رای بیاره…این که جرم نیست…!
    درهمه جای دنیا چنین میکننــد،

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »