حلب به کنترل کامل آرتش سوریه درآمد

زیتون- ساعتی پیش تلویزیون سوریه اعلام کرد که شهر حلب به طور کامل به کنترل ارتش این شهر درآمد.
شبکه خبری سومریه نیوز، اعلام کرد که پس از پیشروی گسترده ارتش سوریه و عقب‌نشینی افراد مسلح از شرق حلب، ارتش کنترل کامل این شهر را در دست گرفت. ایسنا خبر داد که تلویزیون دولتی سوریه تصاویری از جشن و شادی ساکنان حلب از پیروزی ارتش را پخش کرد.
این پیروزی برای ارتش سوریه بزرگترین پیروزی از زمان آغاز اعتراض‌ها در این کشور محسوب می‌شود.
رامی عبد الرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: «مخالفان عصر دوشنبه به شکل کامل از شش محل بستان القصر، الکلاسه، کرم الدعدع، الفردوس، الجلوم و جسر الحج عقب نشینی کرده‌اند». او تاکید کرد که نبرد حلب به پایان رسید.
بان کی مون، دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد، در یکی از آخرین اظهار نظر های خود، در خصوص گزارش‌ها درباره « وقوع جنایت علیه شمار بزرگی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان» در شرق حلب هشدار داده بود. یک مقام سازمان ملل متحد در امور کمک‌های بشر دوستانه در سوریه نیز گفته است، حکومت روسیه و سوریه باید جوابگوی «جنایت» احتمالی در حلب باشند.
استفان دوجاریک، سخنگوی بان کی مون، با تاکید بر اینکه سازمان ملل مستقلا نمی تواند صحت این گزارش ها را رد یا تایید کند، خبر داده بود که به نقل ساکنان و فعالان سوری گزارش هایی در خصوص اعدام غیر نظامیان در شرق حلب منتشر شده است.
به گزارش رویترز، گروه «کلاه سفیدها» که کارهای امدادی در شرق حلب انجام می دهد، به همراه سه گروه امدادی دیگر که در شرق حلب حضور دارند، از جامعه بین المللی خواسته اند مسیر‌های امن برای خروج۱۰۰ هزار نفر در مسیرها تحت کنترل نیروهای دولتی به بیرون شهر را تامین کنند. آنها اعلام کرده اند که «اگر بمانیم باید نگران جانمان باشیم. زنان را احتمالا به اردوگاه‌ها خواهند برد ولی مردان ناپدید می شوند و هرکس را که بدانند از غیر نظامیان حمایت کرده اعدام می کنند.»
رویترز می گوید، فعالان سوری و دو تن از ساکنان مناطق تحت کنترل شورشیان گفته اند، شبه نظامیان متحد نیروهای دولتی دست کم ۷۹ غیر نظامی رادر محله‌ها فردوس و صالحیه اعدام کرده اند.
نیروهای دفاع غیر نظامی در این منطقه گفته اند، ده‌ها نفر همچنان زیر آوار بمباران مدفون شده اند که ممکن است شماری از آنها زنده باشند ولی کسی قادر نیست به آنها کمک کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. هر جنگی جنایت است. جنگ در حلب همانطور قربانی می گیرد که در موصل نیز! اما تعجب آور این است که سایت شما از روی سایت های غربی کپی برداری کرده و فقط به حلب می پردازد. تو گویی در موصل غیرنظامی و زن و کودک ساکن نیستند. یا شاید امریکا و متحدانش در موصل بمب پنبه ای بر سر مردم می ریزند!
    بر فرض در مورد مشخص سوریه باید صادقانه به سوال دیگری نیز پاسخ داد و آن اینکه آغازگران واقعی جنگ و آتش بیاوران معرکه کدام کشورها بودند؟ امروز که مجله اشپیگل برای “سقوط” (و نه آزاد سازی از دست مشتی تروریست وحشی) حلب ماتم گرفته، آیا در واقع از نقش بر آب شدن نقشه های شوم غرب و همچنین بر هدر رفتن سرمایه های مالی و سلاح ههایی که غربی ها از طریق عربستان و ترکیه و قطر در اختیار داعش و جبهه النصره و سایر تروریست ها (“اپوزیسیون”) گذاشتند، ناراحت نیست؟ اگر هست سایت زیتون کجای این ماجرا ایستاده؟ در کنار غرب؟ در کنار تروریست های وحشی؟ در کنار عربستان و ترکیه و قطر؟
    برای اپوزیسیون ملی سوریه، بیش از اسد وجود کلیتی بنام سوریه مهم است. اگر تمامیت ارضی سوریه از بین برود وجود یا عدم وجود اسد و نیز آن اپوزیسیون نیز بی اهمیت خواهد شد. این در مورد هر کشوری و از جمله ایران هم صدق می کند. جهت اطلاع مدعیان ملی بودن!!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »