یاشار سلطانی آزاد شد

زیتون– یاشار سلطانی با تبدیل قرار از بازداشت به وثیقه، از زندان آزاد شد.
به گزارش میزان، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، امروز اعلام کرد با تکمیل تحقیقات پرونده یاشار سلطانی، شرایط آزادی موقت او فراهم شده است.8845f0b7-4c64-442b-8adb-3f09a26f92c5_cx0_cy2_cw0_w987_r1_s_r1
دو ماه پیش سایت معماری‌نیوز نامه‌ای از سازمان بازرسی کل کشور منتشر کرده بود که براساس آن شهرداری تهران ۱،۱۰۰،۰۰۰ متر مربع زمین، خانه ویلایی و آپارتمان به ارزش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به برخی افراد حقیقی و حقوقی واگذار کرده است. سایت معماری نیوز در پی انتشار این خبر، فیلتر و از دسترس خارج شد. یاشار سلطانی،‌ مدیرمسئول این سایت نیز از روز بیست و هفتم شهریور بازداشت شد.
در زمان بازداشت، برای این روزنامه نگار قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادر شده بود. هرچند پس از تامین وثیقه، به دلیل تغییر قرار، دادسرای فرهنگ و رسانه، با آزادی او موافقت نکرد.
عباس جعفری دولت‌آبادی،‌دادستان تهران، روز نهم آبان خبر داده بود که بازداشت یاشار سلطانی ارتباطی به پرونده واگذاری املاک شهرداری ندارد. دادستان تهران گفته بود که سلطانی پیش از انتشار این گزارش «با افرادی در خصوص اقدام خود مشورت کرده بود و لذا می‌دانسته که انتشار نامه مذکور ممنوع است و این کار با طراحی قبلی انجام شده است.»
دولت آبادی ۱۸ آبان و در نشستی خبری نیز اعلام کرد که از نظر دادستانی نگیزه یاشار سلطانی از افشای نامه سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران «سیاسی» بوده و او برای «پیروزی یک جریان خاص سیاسی در شورای شهر تهران» دست به این اقدام زده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. برای چنین موجود خطرناکی باید هم قرار بازداشت صادر شود ، افشاگری آنهم در حکومت پیروان علی !!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

درآمد در یادداشت پیشین (منتشر شده در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۱ در زیتون) تحلیلی ارائه شد و وفق آن ادعا شد که مراجع دینی و علمای مذهبی شیعی در ایران به دلایلی نمی توانند در

ادامه »

بر اساس پژوهش‌های متعدد و تجربه زیسته مشترک همه ما، نظام آموزشی در دین‌دار‌کردن نسل جوان، شکست بزرگی خورده اما شما باز هم بدون

ادامه »

ظریفی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته بود «نه تنها بیزارم از این اسلامتون، بلکه بیزارم از اون یکی اسلامتون که می‌گید این اون نیست». نویسنده‌ی پیام به ظرافت تمام تفکیک میان «این» اسلام و «آن یکی» اسلام را، اگرچه نا-هم‌دلانه، یادآوری کرده است؛ بخشی از پروژه‌ی نواندیشان دینی را!

ادامه »