رییس جمهور برزیل به اتهام فساد مالی برکنار شد

زیتون- سنای برزیل امروز (چهارشنبه) دیلما روسف، رییس‌جمهوری چپگرای برزیل را به دلیل نقض قوانین مربوط به بودجه از مقام خود برکنار کرد. این کشور ۹ ماه درگیر پرونده استیضاح روسف بود.
سنای برزیل با ۶۱ رای مثبت در برابر ۲۰ رای منفی رییس‌جمهوری این کشور را از مقام خود خلع کرد. روسف متهم شده که به طور غیرقانونی از منابع بانک‌های دولتی برای هزینه‌های جاری استفاده کرده است. 20969_Page_
رییس‌جمهوری برزیل از سوی قانونگذاران مخالف متهم شده بود که با افزایش هزینه‌های جاری موجب کسری بودجه و در نتیجه رکود اقتصادی در این کشور شده است که برای سال‌های طولانی در حال تجربه رونق اقتصادی بود.
رویترز خبر داد که رییس‌جمهوری پیشین برزیل اقدام سناتورهای این کشور را «کودتا» توصیف کرده است.
میشل تمر، معاون محافظه‌کار روسف که از ماه مه امسال برزیل را اداره می‌کند، قرار است در مقام ریاست جمهوری سوگند یاد کرده و تا سال ۲۰۱۸ عهده‌دار این مقام باشد.
بی بی سی فارسی گزارش داد که بسیاری از برزیلی‌ها در ماه‌های گذشته معترض نحوی مدیریت او بوده اند. در حدی که زمان افتتاح مسابقات المپیک در پنجم اوت امسال، تمر به شدت از سوی تماشاگران هو شد.
قرار است طرح دیگری نیز به رای‌ گذاشته شود که در صورت تصویب، دیلما روسف تا هشت سال از حضور در صحنه سیاست محروم خواهد شد.
دیلما روسف نخستین زن رییس‌جمهوری برزیل بود. وی در دهه ۱۹۷۰ و دوران دیکتاتوری در این کشور، درگیر مبارزات چریکی بود.
هواداران روسف گفته‌اند که از دادگاه عالی برزیل درخواست تجدیدنظر خواهند کرد و این در حالی است که درخواست‌های پیشین آنها از دادگاه برای متوقف کردن روند استیضاح راه به جایی نبرده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »