واکنش به اظهارات تاجزاده

دفاع رییس قوه قضاییه از اعدام های دهه شصت و تهدید به پیگرد قضایی

زیتون- آملی لاریجانی در واکنش به فایل صوتی آیت الله منتظری در مورد اعدم های تابستان ۶۷، انتشار این فایل را شیطنت‌های برخی رسانه‌های غربی و همگامی و همراهی برخی افراد و جریانها در داخل کشور برای «تطهیر جنایت‌های منافقین» خواند. farhangnews_169786-492868-1452009138
رییس قوه قضاییه تاکید کرد: «جنایت‌های منافقین سیاه دل تطهیر شدنی نیست و باید تاسف خورد که برخی با پخش فایل های صوتی مستمسک به رسانه های غربی دادند.»
او در ادامه سخنانش که توسط خبرگزاری مهر منتشر شده، از اعدام های دهه ۶۰ دفاع کرد و گفت: «آنچه از احکام دادگاه ها بر حسب موازین شرعی و قوانین انجام شده است قابل خدشه نیست و حکم گروه‌های محارب کاملا آشکار است؛ اما متاسفانه برخی ها راه را کج می روند و اکنون حرف های عجیب و غریبی می زنند و ادعای پوزش خواهی از کسانی دارند که فرزندانشان در طول سال های متمادی انسان های شریف این کشور را به خاک و خون کشیدند.»
پس از انتشار فایل صوتی از آیت الله منتظری، سید مصطفی تاجزاده با انتشار یادداشتی خواستار پوزش خواهی از خانواده افرادی شد که در تابستان سال ۶۷ اعدام شده اند. او تاکید کرد که جمهوری اسلامی «یک پوزش خواهی و حلالیت طلبی به خانواده های آنان بدهکار است.»
به گفته تاجزاده «حاکمیت می تواند با عذرخواهی از ملت، حلالیت طلبی از بازماندگان و اصلاح ساز و کار قضائی میهن به گونه ای که تکرار چنین فجایعی را ناممکن کند، زخم ناشی از این اعدامها را التیام بخشد.»
رییس قوه قضائیه از کسانی که آنان را «دلسوزان نظام و نویسندگان و سخنوران» خواند، دعوت کرد تا برای مقابله با «نغمه های شیطانی» کسانی که «با سخنان و ادعاهای سخیف و ساده لوحانه در پی به انحراف کشاندن تاریخ انقلاب هستند» به میدان بیایند.
لاریجانی مجاهیدن را در زمان خود «بدتر از داعش» خواند. او در اعتراض به کشور های غربی گفت که این کشورها و اذناب منطقه‌ای آنان «با دعوت از منافقین به فرانسه و برگزاری همایش، سعی در حمایت از آنان دارند و متأسفانه برخی نیز در داخل به نحوی در حال همگامی با این جریان و تشویش اذهان عمومی هستند‌.»
رییس قوه قضاییه در ادامه تهدید کرد: «باید بدانند قوه قضاییه همچنان با اقتدار عمل خواهد کرد و هر گونه تشویش اذهان عمومی در اینگونه امور امنیتی مسلماً پیگرد قضایی خواهد داشت.»
او همچنین به ماجرای عزل آیت الله منتظری از جانشینی ولی فقیه پرداخت و آن را ناشی از «تیزبینی حضرت امام(ره) در کنار الهی بودن» او دانست. به گفته آملی لاریجانی «اگر نبود آن تیزبینی، امروز جمهوری اسلامی ایران مسیر دیگری داشت.»
در این فایل صوتی قائم‌مقام آیت‌الله خمینی که مواضع و اعتراضات  او در خصوص اعدام‌های  ۶۷ منجر به برکناری او شد، به تعبیر خود« با صراحت لهجه و بدون سیاسی‌کاری»  خطاب به حضار می‌گوید«به نظر من بزرگ‌ترین جنایتی که در جمهوری اسلامی شده از اول انقلاب تا حالا  انجام شده است، این کاری است که به دست شماها انجام شده است… در آینده تاریخ ما را محکوم می‌کند و شما را در آینده جزو جنایتکاران در تاریخ می‌نویسند»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. میزان هوش آقا صادق را در همین موضع می توان دید. کاش لا اقل با اخوی علی آقا مشورتی می کرد. حالیش نیست که با مرتبط کردن نوار به عزل آقای منتظری عملا موضع آقای منتظری را تثبیت می کند. این آقا می خاد رهبر هم بشه؟

  2. در اینکه جمهوری اسلامی مسیر دیگری داشت شکی نیست و البته که اقا صادق لاریجانی هم زیارتنامه خوانی بود در عتبات !
    اینکه انتشار فایل صوتی چگونه مجاهدین خلق را تطهیر میکند را هم باید از قاضالقضات پرسید !
    بهترین نحوه مقابله با انچه که “نغمه های شیطانی” خوانده شده انتشار متن احکام دادگاههاست .

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

واکنش به اظهارات تاجزاده

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »