تلگرام آماده انتقال سرورهای خود به ایران است

زیتون- دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران از اعلام آمادگی مدیران شبکه اجتماعی تلگرام برای انتقال سرور‌های این اپلیکیشن به داخل ایران خبر داد.
ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورا، این خبر را در بازدید از خبرگزاری فارس این خبر را اعلام کرد .
مدیران تلگرام تاکنون به این خبر واکنشی نداشته‌ اند. download (4)
به گفته فیروز‌آبادی، «بعضی پیام‌رسان‌ها برای انتقال سرور خود به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند» که پیام‌رسان «تلگرام» از جمله آنهاست. او به نام دیگر پیام‌رسان‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند اشاره نکرد.
او در این گفتگو افزود: «بعضی کشورها از جمله روسیه و کره نیز برای انتقال سرور به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.»
اگرچه دبیر شورایعالی فضای مجازی هک شدن تلگرام و لو رفتن شماره تلفن ۱۵ میلیون کاربر ایرانی این شبکه را تکذیب کرد اما انتقال سرور های تلگرام به داخل کشور را راهی برای جلوگیری از چنین وقایعی دانست.
شورای عالی فضای مجازی بهمن ماه سال گذشته، تلگرام را تهدید کرده بود که اگر سرورهایش را به داخل ایران انتقال ندهد، دسترسی کاربران ایرانی به این شبکه محدود خواهد شد. در نهایت پس از ماه ها کشمکش خردادماه امسال دبیر این شورا اعلام کرد که اطلاعات کابران ایرانی شکبه اجتماعی تلگرام به داخل کشور منتقل می شود. اتفاقی که خبر امروز فیروزآبادی، آن را تایید می کند.
اگرچه حتی پیش از انتقال سرورهای تلگرام کمیته حفاظت از روزنامه نگاران اعلام کرده بود که این شبکه پیام رسان برای روزنامه نگران ایرانی امن نیست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »