تذکر دادستان تهران در خصوص ممنوع الخروج کردن بی ضابطه افراد

زیتون- دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره برخی اقدامات نظیر توقیف گذرنامه افراد و ورود به مسائل فرهنگی بدون هماهنگی با مقام قضایی، به نیروی انتظامی تذکر جدی داد.
عباس جعفری دولت آبادی از قضات و ضابطان خواست زمینه مظلوم­ نمایی را برای برخی افراد فراهم نکنند و در توضیح، به اقدامات برخی ضابطان که بدون اخذ مجوز از سوی مقام قضایی به عمل می­ آید، اشاره کرد. خبرگزاری ایسنا خبر داد که او در این رابطه به پلیس تذکر جدی داد :«پلیس نباید ابتدا گذرنامه فردی را توقیف کند و سپس در صدد ممنوع الخروجی بر آید.» images
جفری دولت آبادی در ادامه سخنانش در جلسه ای که با سرپرستان نواحی قضات داشت، چنین اقداماتی صرفاً بار کردن هزینه‌هایی بر نظام دانست.
یکی از آخرین افرادی که اخیرا ممنوع الخروج شده، پرویز تناولی، مجسمه ساز ایرانی بود. او در فرودگاه امام خمینی متوجه شد که ممنوع الخروج است.
دولت آبادی همچنین با منع ضابطان از ورود به مسائل حوزه فرهنگ بدون هماهنگی با دادستان، تاکید کرد چنانچه بدون دستور مقام قضایی اقدامی مرتبط با جرایم انجام دهند انتظار حمایت نداشته باشند؛ به گفته او حمایت دادستان نسبت به نهادها و دستگاه هایی است که در چارچوب قانون عمل می­ نمایند.
دادستان تهران از دادسراهای ارشاد، فرهنگ و رسانه و جرایم رایانه‌ای و سایر نواحی مرتبط با جرایم فرهنگی خواست به ضابطان توجه دهند که در حوزه­ فساد و جرایم علیه عفت و اخلاق یا جرایم مرتبط با فرهنگ و هنر، با سرپرستان نواحی هماهنگ باشند و مسائل مهم را قبل از اقدام به اطلاع دادستان برسانند.
ممنوع الخروج شدن پرویز تناولی در آستانه سفر حواشی زیادی ایجاد کرد. او پس از جلسه تفهیم اتهام در دادسرای رسانه مدعی شد که به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان از طریق ساخت مجلسه متهم است و به همین دلیل ممنوع الخروج شده،اما چندی بعد با مصاحبه وکیلش مشخص شد که شاکی خصوصی دارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »