درخواست قطع فعالیت کمیته امداد امام خمینی در تاجیکستان

زیتون- وزارت دادگستری تاجیکستان از دادگاهی در این کشور خواسته است که فعالیت دفتر «کمیته امداد امام خمینی» در این کشور را متوقف کند.
این وزارت خانه بدون اشاره به جزئیات، اعلام کرده که از نظر او این سازمان خیریه ایرانی مقررات آیین‌نامه خود و قوانین تاجیکستان درباره اتحادیه‌های اجتماعی و سازمان‌های غیردولتی را نقض کرده است. 370855_582
به گفته یک مسئول وزارت دادگستری تاجیکستان، قرار است هفته آینده دادگاهی پایتخت، این درخواست را بررسی کند. دادگاه نسخه‌ای از درخواست وزارت دادگستری را در اختیار مسئولان دفتر کمیته امداد امام خمینی گذاشته است.
وزارت دادگستری تاجیکستان در حالی چنین در خواستی را مطرح کرده است که دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی در شهر دوشنبه بسته است.
کمیته امداد امام خمینی، به دستور آیت الله خمینی، در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ برای پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنها تأسیس گردید. ریاست این کمیته هم اکنون بر عهده پرویز فتاح وزیر نیروی دولت نهم است.
تاکنون کمیته امداد امام خمینی به محرومان کشورهای لبنان، سوریه، آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان، عراق، کومور و فلسطین کمک کرده است. در ماه رمضان ۱۳۹۲ شمسی حدود ۴۰ هزار سبد غذایی اهدایی کمیته امداد امام خمینی میان مردم نوار غزه توزیع گردید.
البته پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی، در گفتگو با خبرنگاران دربارهٔ دفاتر خارج از کشور این نهاد، اعلام داشت که این دفاتر هزینه‌ای برای منابع مالی داخلی نهاد ایجاد نمی‌کنند و در حال حاضر، هیچ فرد ایرانی در دفاتر این کشورها مشغول به کار نیست.
بی بی سی فارسی به نقل از برخی تحلیلگران محلی نوشت که احتمالا این درخواست به دلیل تیرگی های روابط دو کشور مطرح شده است؛ روابط ایران و تاجیکستان سر مسائلی از جمله ثروت بابک زنجانی در این کشور تیره شده است. در هر حال تنها یک سال پیش ایرنا به نقل از ایمن سنگین زاده، معاون اول وزارت کار و مهاجرت تاجیکستان، نوشت که او در دیدار با رییس کمیته امداد ضمن ابراز رضایت از خدمات این نهاد در آن کشور، خواستار گسترش بیشتر فعالیت های حمایتی این کمیته شده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »