رفسنجانی: مجلس خبرگان در مقطعی دو نفر را به صورت سری برای رهبری آینده معرفی کرد

به ناطق نوری رای دادم

زیتون– اکبر هاشمی رفسنجانی، خبر داد که مجلس خبرگان رهبری در مقطعی پس از مذاکره با چند صد نفر، دو نفر را به صورت سری معرفی کرد. هرچند او  مشخص نکرده این افراد در کدامیک از دوره های پیشین خبرگان و به کجا یا چه کسی معرفی شده اند.
هاشمی رفسنجانی همچنین گفت که در مجلس خبرگان دو سه نفر متخصص دارند مطالعه می‌کنند. به افراد نمره می‌دهند تا اگر روزی لازم شد، در خبرگان مطرح می‌شود که البته همه این مباحث و مسائل برای روز مباداست.
به گفته این عضو مجلس خبرگان رهبری «این جزو قوانین آئین نامه داخلی مجلس خبرگان است که هیئت رئیسه کمیسیونی برای آینده‌نگری دارند و گزینه‌هایی را که صلاحیت عمومی دارند، بررسی و حتی با آن‌ها صحبت و مذاکره می‌کنند. یعنی این کمیسیون هیچ تصمیمی نمی‌گیرند، فقط بررسی می‌کنند.»
او که با روزنامه قانون گفتگو می کرد، در بخشی دیگر در مورد حمایتش از ناطق نوری در انتخابات سال ۷۶ توضیح داد:« رأی من به آقای ناطق هم، به خاطر این بود که از قدیم ایشان را می‌شناختم. حتی زمانی که در مدرسه فیضیه به خاطر مسائلی اعتراض و راهپیمایی می‌کردیم، ایشان را می‌دیدم که با صدای بلند در صفوف اول هستند و نقش برجسته‌ای دارند. در طول سال‌های مبارزه هم حضور ثابت و مؤثری داشتند. در آن زمان ایشان رئیس مجلس بود و مجلس هم با دولت همکاری خوبی داشت. در آن طرف هم رییس دولت اصلاحات بودند که سال‌ها وزیر من بودند. قبل از آن، سال‌ها در مجلس و جاهای دیگر با هم کار کرده بودیم. هر دوی آن‌ها را قبول داشتم و من هم در آن مقطع یک رأی داشتم. وظیفه اصلی من مواظبت از سلامت انتخابات بود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. لابد اظهار نظرهای اقای مکارم در مسائل سیاسی هم با کار این کمسیون ارتباط داشته است ، در سن ۹۰ سالگی !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »