ما نوازنده خانم داریم، همخوان خانم داریم

کامکارها: بدون صبا، قشنگ و هانا کنسرت برگزار نمی کنیم

زیتون-هوشنگ کامکار، یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران و سرپرست گروه موسیقی کامکارها تاکید کرد که این گروه موسیقی معتبر ایرانی، به هیچ دلیلی تن به برگزاری کنسرت بدون نوازندگان و هم خوانان زن، نمی دهد.
او در گفتگو با شبکه خبری فرهنگ و هنر مشکل گروه کامکارها برای برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف ایران را چنین دانست:« مشکلمان این است که اگر نهادهای شهر اصفهان یک میلیارد دلار بخواهد به کامکارها بدهد و بگوید بیایید کنسرت بدهید اما بدون صبا و قشنگ و‌هانا ما کنسرتی برگزار نمی‌کنیم. ما نوازنده خانم داریم، همخوان خانم داریم و هیچ‌وقت زیر بار این نمی‌رویم که این عزیزان را از روی صحنه پایین بکشیم و بگوییم که حالا شما روی صحنه نروید بگذارید کنسرت را برگزار کنیم تا پولمان از بین نرود.»
او در ادامه افزود:« هر جایی که امکان داشت با همین افرادی که هستیم کنسرت می‌دهیم، اگر چنانچه نگذاشتند کنسرت نمی‌دهیم دیگر به آن خانم گروه نمی‌گوییم شما از روی صحنه پایین بیا. این بزرگ‌ترین توهینی است که یک خواننده به آن گروه می‌کند.»
او همچنین در اعتراض به خوانندهایی که برای برگزاری کنسرت تن به چنین شرایطی می دهند را شماتت کرد و گفت:« نمی‌خواهم نام ببرم. ادعا هم می‌کنند که هنردوست و هنرمند هستند. خب کنسرت نده! نهایتش بیست میلیون تومان ضرر است دیگر. کفر که نمی‌شود.»
هوشنگ کامکار همین موضوع را دلیل محدودیت اجراهای داخل کشور گروه کامکارها دانست و توضیح داد:« مثلا ما سال گذشته به شهرکرد رفتیم و یکی از بهترین اجراهایمان بود. نزدیک اصفهان هم هست و تعداد زیادی هم از اصفهان آمده بودند. مشخصا جاهایی که امکان کنسرت نداریم نمی‌رویم! خودمان نمی‌رویم برای این‌که جو درست نکنیم و بگوییم آهای کنسرت ما را به هم زدند تا کمی هم برای خودمان تبلیغ کنیم. وقتی می‌دانید امام جمعه یا دادستان فلان شهر با کنسرت مخالف است، برای چه اصلا به آن شهر می‌روید؟ آیا قصد دارید کنسرتتان را لغو کنند مشهور شوید تا عکستان رادر مجلات و روزنامه‌ها بیندازند؟ سایت‌های خارجی نامت را ببرند؟ ما از این کارها بلد نیستیم خوشبختانه یا متاسفانه.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. درود بر گروه موسیقی کامکارها ، اگر بسیاری از ما برای سودی کم یا بیش تن به برخی ذلت ها نمیدادیم روزگارمان این نبود که هست .

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

ما نوازنده خانم داریم، همخوان خانم داریم

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »