واکنش وزارت بهداشت به درآمدهای چند ده میلیونی پزشکان

زیتون– سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به برخی اخبار منتشر شده درباره حقوق‌های چندصدمیلیونی پزشکان واکنش نشان داد.
دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری که روز پنجشنبه در وزارت بهداشت برگزار شد با اشاره انتشار برخی شایعات درباره وجود پرداخت‌های غیر متعارف و چند صد میلیونی در بیمارستان‌های وزارت بهداشت گفت:« بنا نیست که هر کسی هر حرفی را زد ما به آن پاسخ دهیم درباره این مضوع نیز عده‌ای با این صحبت‌ها می‌خواهند خود را مطرح کنند به طوری که از ادعای پرداخت‌های چند ده میلیونی آغاز کردند و بعد به چند صدمیلیونی و حتی پرداخت‌های میلیاردی ارتقا یافتند.»
وی با بیان اینکه در این زمینه از برخورد مناسب سازمان بازرسی و دیوان محاسبات تشکر می‌کنیم گفت:« دادستانی و دیوان محاسبات تاکید کردند که پرداخت‌ها کاملا قانونی بوده است اما ممکن است سقف آنها غیر متعارف باشد که راه حل آن نیز قانون است.»635772349046786645
حریرچی در ادامه سخنانش که توسط ایسنا منتشر شد، با اشاره به برخی اخبار مبنی بر پرداخت فیش ۷۰۰ میلیونی برای یک پزشک، توضیح داد:« این درآمد براساس جزء‌ فنی و حرفه‌ای از محل پرتو درمانی و از درآمد بیمارستان است ما یک جز فنی داریم و یک جزء‌ حرفه‌ای که از بیمار و بیمه‌ها بابت این جزء فنی و حرفه‌ای این پول را دریافت می‌کنند. درباره این پزشک باید بگویم که این فرد از محل پرتودرمانی ۷۰۰ میلیون درآمد برای بیمارستان ایجاد کرده است.»
وی درباره جزئیات این فیش افزود:« ما درآمدهای چهار ماهه این پزشک را در آوردیم که در ماه اول درآمدش ۵۰ میلیون و ۹۰۰ بوده در ماه دوم ۶۵ میلیون و ۲۰۰ در ماه سوم ۴۱ میلیون و در ماه چهارم ۳۱ میلیون درآمد داشته است. باید توجه کرد که این فرد در تخصصی‌ترین بیمارستان کشور بیماران سرطانی را درمان می‌‌کند و دستگاه‌های این بیمارستان به صورت هفت در ۲۴ کار می‌کنند. بنابراین این درآمد هزینه این مسائل است.»
حریرچی با اشاره به فیش حقوقی که روز گذشته از سوی خبرنگاری در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و ادعا داشت که این حقوق چندصدمیلیونی منتصب به یک پزشک مسئول است نیز گفت:« باید توجه کرد که این پزشک فوق تخصص پیوند کلیه است و این پرداخت‌ها نیز برای شش ماه بوده است که او در این شش ماه ۱۰۴۷ عمل انجام داده است. همچنین این پزشک تمام وقت بوده است. حال فردی پرداخت‌هایی را که در شش ماه برای این فرد انجام شده از طریق سیستم آذرخش – سیستم نرم افزار نیروی انسانی- پیرینت گرفته و شش ماه را یک ماه جلوه داده است. اما باید توجه کرد که اینها ارقامی است که در چندین ماه پرداخت شده که آن را در یک ماه اعلام و طوری وانمود کردند که این پرداخت‌ها در یک ماه بوده است و همچنین به دروغ نوشته‌اند که این فرد مسئول است اما حتی مدیر گروه هم نیست و باید توجه کرد که در دو بیمارستان دولتی ارائه خدمت می‌کند و در بخش خصوصی هم فعالیتی ندارد.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. وزارت بهداشت فکری به حال زیر میزی پزشکان در بیمارستانهای خصوصی بکند که در مورد بعضی از انها در یکماه از میلیارد تومان هم متجاوز است .

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »