پلیس آلمان مراکز ارتباطی با «مرکز اسلامی هامبورگ» را تفتیش کرد

نیروهای پلیس آلمان صبح پنجشنبه به طور همزمان ۵۴ نقطه در هفت ایالت در ارتباط با مرکز اسلامی هامبورگ را تفتیش کردند.

این مراکز در ایالات هامبورگ، برلین، بایرن، نیدرزاکسن، هسن، بادن-ورتمبرگ و نورد راین-وستفالن قرار دارند.
آلمان از ۳ سال پیش حزب‌الله لبنان را ذیل گروه‌های تروریستی در این کشور قرار داده و هر نوع فعالیت در راستای حمایت از آن را در خاک خود ممنوع کرده است.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، در پی اقدامات پلیس کشورش در ایالات مختلف در روز پنجشنبه گفت: «به‌ویژه در شرایط کنونی که بسیاری از یهودیان آلمان احساس خطر می‌کنند، برای دولت آلمان اهمیت دارد که با صراحت بیان کند که این کشور تبلیغات اسلام‌گرایانه، یهودستیزانه و ضد اسرائیلی را تحمل نمی‌کند».

مرکز اسلامی هامبورگ به دلیل ارتباط با جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها پیش زیر رصد نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آلمان بوده و از جمله در مظان اتهام گردآوری کمک مالی برای حزب‌الله بوده است.

وزارت کشور آلمان در بیانیه روز ۲۵ آبان افزود فعالیت‌های این مرکز در راستای گسترش «افکار و اندیشه‌های انقلابی» رهبری ایران بوده، احتمالا کنترل کاملی بر چند مسجد و سازمان‌های دیگر در آلمان دارد و آشکارا افکار ضدیهودی و ضد اسرائیلی را رواج می‌دهد.

*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »