قطعنامه محکومیت وضع حقوق بشر ایران در سازمان ملل تصویب شد

قطعنامه پیشنهادی کانادا برای محکومیت وضعیت حقوق بشر ایران با ۸۰ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۶۵ رای ممتنع در سازمان ملل متحد در نیویورک تصویب شده است.

آبرام پیلی مسئول دفتر فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در توییتی نوشت: «امروز ما به همراه ۷۹ کشور دیگر سازمان ملل نقض وحشتناک حقوق بشر توسط رژیم ایران را محکوم کردیم. درحالی که مردم ایران علیه سرکوب و خشونت و برای یک آینده آزاد و دمکراتیک مبارزه می‌کنند، ما در کنار آنها می‌ایستیم.»

در مقابل به گزارش ایرنا زهرا ارشادی، معاون نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، این قطعنامه را به عنوان اقدامی «جانبدارانه» و «دارای انگیزه سیاسی» رد کرد.

چین، الجزایر، بولیوی، ارمنستان، بلاروس، کوبا، کره شمالی، هند، لبنان، عراق، روسیه، تاجیکستان، سریلانکا، ترکمنستان و ازبکستان از جمله کشورهایی هستند که به آن رای منفی دادند.

*بی‌بی‌سی فارسی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »