هجوم نیروهای اسرائیلی به بیمارستان شفا؛ «نگرانی عمیق» سازمان بهداشت جهانی

زیتون- سازمان بهداشت جهانی می‌گوید «عمیقا» نگران وضعیت بیماران و کارکنان بیمارستان شفا در غزه است. اسرائیل ساعات آغازین بامداد امروز به این بیمارستان یورش برد.

مدیر کل این سازمان گفت: «گزارش‌ها در مورد حمله نظامی به بیمارستان شفا عمیقا نگران کننده است. ما دوباره ارتباط‌مان را با کادر درمان بیمارستان از دست داده‌ایم. ما به شدت نگران آن‌ها و بیمارانشان هستیم.»

به گفته شاهدان عینی نیروهای اسرائیلی بیمارستان شفا را در کنترل گرفته‌اند.

ارتش اسرائیل گفته است که «حمله‌ای هدفمند» را به بیمارستان شفا که آن را «قلب تپنده» حماس خوانده، انجام داده و گفته است که نفراتش «در یک منطقه مشخص بیمارستان شفا به عملیات دقیق و هدفمند علیه حماس ادامه می‌دهند و مشغول جستجوی زیرساخت‌ها و تسلیحات تروریستی حماس هستند».

حماس این اتهامات را رد می‌کند.

یک روزنامه‌نگار داخل بیمارستان صبح امروز به بی‌بی‌سی گفت که افراد ارتش اسرائیل همراه با پزشکان و مترجمان اتاق به اتاق به بازجویی از کارکنان و بیماران پرداختند.

*بی‌بی‌سی فارسی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »