محسنی‌اژه‌ای دستور بررسی دوباره رای دیوان عدالت اداری در مورد «ابطال حکم» معاون رئیسی را صادر کرد

زیتون – رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی خواستار رسیدگی مجدد به حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتصاب میثم لطیفی به ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور شد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه این دستور غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پی درخواست رسمی دولت برای اعمال ماده ۹۱ «قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری» صادر شده است.

طبق ماده ۹۱ این قانون «چنانچه رئیس قوه قضائیه یا رئیس دیوان یا بیست نفر از اعضای هیأت عمومی، هر یک از آرای هیأت عمومی یا آرای قطعی هیأت‌های تخصصی را اشتباه یا مغایر قانون تشخیص دهند، رئیس دیوان موضوع را جهت رسیدگی مجدد به هیأت عمومی ارجاع می دهد. در صورتی که هیأت عمومی رأی صادره را اشتباه یا مغایر قانون تشخیص دهد، نسبت به نقض آن و صدور رأی صحیح اقدام می‌کند.»

طبق اصل ۱۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «رئیس جمهور مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور را مستقیماً بر عهده دارد و می‌تواند اداره آن‌ها را به عهده دیگری بگذارد.»

براساس این گزارش ابراهیم رییسی، رییس جمهور، همچنین «تفسیر اصل ۱۲۶ قانون اساسی را از شورای نگهبان درخواست کرده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی) و (مصطفی) تاج‌زاده را از میان بردارد.» این سخن او گرچه

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی می‌داده است و نظامیان

ادامه »

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید

ادامه »