جشن تولد ابوالفضل آدینه‌زاده در شبکه‌های اجتماعی

زیتون – در پی بازداشت تمام اعضای خانواده ابوالفضل آدینه‌زاده، جمعی از مادران دادخواه از مردم ایران دعوت کردند تا روز شنبه، بیست و هفتم خرداد، مراسم «تولد کوچکی» برای این نوجوان کشته‌‌شده در اعتراض‌های سراسری برگزار کنند و ویدیو آن را به اشتراک بگذارند.

این خانواده‌ها با انتشار توییتی مشترک اعلام کردند:«تمام ما را هم بازداشت کنند یا بکشند، باز جوانه می‌زنیم و مقابل آنها می‌ایستیم.»

خواهر جواد حیدری، دختر مینو مجیدی،‌ برادر عرفان خزایی، خواهر رضا شهپرنیا، برادر سعید افکاری، برادر علی روزبهانی، برادر عرفان خزایی، برادر فریدون محمودی،‌ برادر محمد حسن ترکمان، برادر سپهر اعظمی، خواهر محمد مختاری از جمله منتشر‌کنندگان این متن هستند. ‌

در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از ساعات ابتدایی روز شنبه در روستای نجف‌آباد فاروج مستقر شده و چندین نفر از کسانی که بر سر مزار ابوالفضل رفته بودند، را بازداشت کردند.

شامگاه جمعه نیز ماموران حکومتی به این روستا حمله کرده و گلدسته حسینی،‌ مادر ابوالفضل، را به همراه خاله‌ها، عموها، دایی‌ها، دخترخاله‌ها و دیگر افراد فامیل بازداشت کردند تا از برگزاری مراسم زادروز ابوالفضل جلوگیری کنند.

طبق گزارش توئیتر ۱۵۰۰ تصویر، این بازداشت با ضرب و شتم اعضای خانواده‌ی ابوالفضل همراه بوده است.

این در حالی است که پدر و خواهر ابوالفضل نیز پیش‌تر «با خشونت» بازداشت شده‌ بودند.

مرضیه آدینه‌زاده، خواهر ابوالفضل، اوایل خرداد از احضار پدرش به دادگاه خبر داده بود.

وی که خود نیز توسط قوه قضاییه متهم به «تبلیغ علیه نظام و انتشار عکس مبتذل» شده است، از مقامات قضایی خواسته بود به‌ جای این گونه «اقدامات بیهوده»، قاتلین برادرش را معرفی و محاکمه کنند.

ابوالفضل آدینه‌زاده نوجوان ۱۶ ساله‌ای بود که مهر‌ماه سال گذشته و در جریان اعتراض‌های ضد حکومتی در مشهد ابتدا با ضربه شوکر از ناحیه گردن آسیب دید و سپس با اصابت ده‌ها گلوله ساچمه‌ای کشته شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی) و (مصطفی) تاج‌زاده را از میان بردارد.» این سخن او گرچه

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی می‌داده است و نظامیان

ادامه »

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید

ادامه »