علی خامنه‌ای: توافق هسته‌ای در صورت حفظ زیرساخت‌ها بلااشکال است

زیتون – علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز یک‌شنبه، بیست و یکم خرداد، توافق هسته‌ای با غرب را در صورت حفظ زیرساخت‌های هسته‌ای کشور بدون اشکال دانست.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی خود در جمعی از مدیران سازمان انرژی اتمی گفت:«در طول سال‌های قبل، مدیران و مسئولان و فعالان صنعت هسته‌ای، زیرساخت‌های مهمی ایجاد کرده‌اند که در توافقات مراقب باشید این زیرساخت‌ها دست نخورد.»

خامنه‌ای قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم در زمینه لغو تحریم‌ها را «خوب» دانست و از دولت خواست در «دادن دسترسی‌ها و اطلاعات» به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این قانون تخطی نکند.

این قانون که در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی تصویب شد، دولت را مکلف می‌کند در صورت عدم پایبندی آمریکا به رفع تحریم‌ها، سطح غنی‌سازی را بالا ببرد.

رهبر جمهوری اسلامی در بخشی دیگر از اظهاراتش اتهامات جامعه جهانی مبنی بر تلاش جمهوری اسلامی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را «دروغ» خواند اما به طور تلویحی به توانایی ایران در ساخت این گونه سلاح‌ها اعتراف کرد و افزود:«خودشان (غرب) هم می‌دانند. ما روی مبنای اسلامی‌مان نمی‌خواهیم طرف سلاح برویم. اگر این نبود و ما اراده تولید سلاح هسته‌ای داشتیم، این‌کار را انجام داده بودیم و دشمنان هم می‌دانند که نمی‌توانستند جلوی ما را بگیرند.»

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه صنعت هسته‌ای را موجب «آبروی ملی» و یکی از الزامات ارتقای وضع زندگی مردم دانست و برای جلوگیری از «نفوذ و خرابکاری دشمن» خواستار «دقت در جذب و ارزیابی نیروی انسانی» در این بخش صنعت شد.

خامنه‌ای این اظهارات را در شرایطی بیان کرد که در یک ماهه اخیر اخبار مختلفی از رایزنی‌ و دیدارهای مستقیم میان جمهوری اسلامی و ایالات‌ متحده آمریکا برای دستیابی به توافقی جدید به گوش می‌رسد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«سید جواد ساداتی‌نژاد» حدود ۵۰ سال دارد. یعنی سنی که نه می‌تواند سابقه‌ای در انقلاب داشته باشد، نه در دوران دفاع مقدس. در بیش از نیمی از این سن هم مشغول تحصیل در ایران تا

ادامه »

روراست و صادق است. رُک و راست حرفش را می‌زند. و این نه از سرِ بی‌باکی که بیش‌تر اسلوبِ شخصیتی اوست که نمی‌تواند به

ادامه »

چرا پرداختن به جنبش های اجتماعی زنان  از منظر اقتصادی اهمیت دارد؟ چون توسعه جنبش های اجتماعی زنان مسئله اساسی

ادامه »