سپیده رشنو خبر داد: دو ترم منع از تحصیل در دانشگاه برای«عدم رعایت پوشش اسلامی»؛ «تنها چیزی که از آزادی زیباتر است، ایستادن برای آزادی است»

زیتون – دانشگاه الزهرا سپیده رشنو، دانشجوی رشته نقاشی در مقطع کارشناسی، را به دلیل «عدم رعایت پوشش اسلامی» دو ترم با احتساب سنوات از تحصیل منع کرده است.

خانم رشنو، روز شنبه، بیست و سوم اردیبهشت‌ماه، در اینستاگرام با اشاره به اینکه از فروردین «ممنوع الورود» شده اعلام کرد این حکم به صورت شفاهی به او ابلاغ شده است.

او در ادامه نوشت:«تو کمیته انضباطی دو صفحه سفید دادند و گفتند دفاعت را بنویس. نوشتم «به عنوان یک شهروند برای لباسی که می‌پوشم حق انتخاب دارم.»

این نویسنده و ویراستار از حضور بدون حجاب اجباری خود در کمیته انضباطی خبر داد و افزود:«به آن‌ها گفته‌ام بعد از دو ترم تعلیق برمی‌گردم، ولی با همین پوشش و آن‌ها نیز اخطار ممنوع‌الوردی را به من دادند.»

خانم رشنو تیرماه سال گذشته پس از درگیری با یک «آمر به معروف» در اتوبوس برای مدتی زندانی و سپس از سوی دادگاه به پنج سال زندان تعلیقی محکوم شد.

او در پایان پست اینستاگرامی خود نوشته است « تنها چیزی که خود آزادی زیباتر است، ایستادن برای آزادی است».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »