نامه‌ای برای استعفای خامنه‌ای؛ مشورت با ژنرال روسی برای شلیک به هواپیمای اکراینی؛ رضا پهلوی را برنده نشان دهیم تا در اپوزیسیون اختلاف بیاندازیم

زیتون-کانال تلگرامی «وقت آزادی» روز دوشنبه، هجدهم اردیبهشت، سندی محرمانه از جلسه مقامات ارشد اطلاعاتی جمهوری اسلامی با علی خامنه‌ای در دی‌ماه سال گذشته را منتشر کرد.

این سند ۷۶ صفحه‌ای، خلاصه جلسه شش‌ساعته ۶۰ نفر از مقامات امنیتی و اطلاعاتی با رهبر جمهوری اسلامی است که در روز هفدهم دی‌ماه برگزار شده است.

در این سند موضوع این دیدار که تنها چهار روز پس از دیدار مقامات ارشد نظامی با خامنه‌ای برگزار شده، بررسی «مرحله تهدید به بحران در جریان اغتشاشات اخیر کشور» عنوان شده است.

صورت‌جلسه محرمانه دیدار مقامات ارشد نظامی با خامنه‌ای نیز پیشتر در همین کانال تلگرامی منتشر شده بود.

اعتراض‌های مردمی و نه اغتشاشات

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، به عنوان اولین سخنگو در این جلسه با اشاره به نقش مشکلات اقتصادی در افزایش سرخوردگی عمومی و شکل‌گیری «اعتراض‌های مردمی» می‌گوید:«این که بنده کلمه اعتراضات را به کار می‌برم، حقیقت امر این موضوع این است که مشکلات مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خانوار و آمادگی برای خرید مدارس، به واسطه شروع مدارس، میزان سرخوردگی جامعه را به شکل حیرت آوری بالا برده بود.»

خطیب همچنین از افزایش نارضایتی‌ها میان نیروهای نظامی و امنیتی در مسئله «سرکوب در خیابان» پرده برمی‌دارد.

بغض آبان ۹۸ با نظام گریه نخواهد کرد

در ادامه این دیدار حسین حسینی‌طلب، نماینده معاونت سیاسی وزارت اطلاعات، به طور تلویحی فاش ساخت که تا پیش از وزارت قربان‌علی دری نجف‌آبادی در دهه هفتاد، وزرای اطلاعات به دستور خامنه‌ای «نقش میهمان» را بازی می‌کردند و از «محتوای خاص» اطلاعاتی خبردار نمی‌شدند و پس از آن نیز «اخبار و اطلاعات به صورت خلاصه محتوا به وزیر اطلاعات داده می‌شود.»

وی همچنین وضع کشور از سال نود و هشت به بعد را «اسفبار» توصیف کرده و وقایع آبان‌ماه سال ۹۸ را مسبب رخ دادن «آن افتضاح» دانسته و افزود:«این‌که از این کلمه استفاده کردم، عذر من را بپذیرید، اما باید بدانیم که ریشه اتفاقات امروز، در بغض در گلوی آن اتفاقات بوده است.»

وی به نقل از کمال ارجمندی، یکی از فرماندهان سپاه قدس، گفت:«بعد از جریان آبان ماه نود و هشت هیچ اتفاقی نمی تواند نظام را با مردم آشتی بدهد مردم این بغض را، به تعبیر ایشان، با نظام گریه نخواهند کرد.»

حسینی‌طلب قیام مهسا امینی را متفاوت از حرکت‌های اعتراضی سابق در کشور دانست و پیش‌بینی کرد «اعتراض‌های اخیر ادامه دار خواهد بود».

وی همچنین اذعان داشت نهادهای اطلاعاتی کشور توان «رفع کامل بحران» را ندارند.

سپاه قدس یا سپاه قاسم سلیمانی؟

مهدی آذری، نماینده اطلاعات سپاه قدس، در سخنان خود به «اشکالات بسیار» در درون این سازمان و کاهش نفوذ نیروهای برون مرزی سپاه پاسداران در منطقه پس از مرگ قاسم سلیمانی اشاره کرده و دلیل این امر را «شیوه عملکرد» فرمانده پیشین این نیروها می‌داند.

آذری می‌گوید:«سلیمانی سعی داشت بدون واسطه با افراد مذاکره کند و مذاکرات را تنها در اختیار افرادی که ذیصلاح بودید قرار می‌داد…ایشان حتی صورت خود را به سمت آسمان نمی برد که از طریق ماهواره ها شناسایی نشود.»

وی همچنین از وجود تردید میان «نیروهای مختلفی از بخشهای گوناگون و متعدد سپاه قدس» در «حقانیت نظام» پرده برداشته و از «اطلاعات فروشی»  تعدادی از نیروهای این مجموعه خبر می‌دهد.

به گفته آذری برخی از نیروهای سپاه قدس در آمریکای جنوبی «تحت عناوین مختلف» سعی به پناهندگی به کشور آمریکا داشته‌ و برخی دیگر که در کنیا «تحت پوشش تجارت رصد (اطلاعاتی) می کردند» اطلاعات دروغین به کشور مخابره کرده‌اند.

وی در انتهای سخنانش اعتراف کرد «نیروهای برجسته و موثر سپاه قدس در کشورهای مختلف عملا قدرت و کارآمدی سابق را ندارند و اعتقاد آنها با تردید مواجه شده است.»

ضرب‌و‌شتم سازماندهی شده ۱۸۰۰+ نوجوان

فرامرز عباسی، نماینده بخش اجتماعی اطلاعات سپاه، در سخنان خود حضور گسترده جوانان و نوجوانان از رده‌های سنی پایین در اعتراض‌های مردمی را نشان از‌ دست رفتن پایگاه مردمی حکومت دانسته و اعتراف می‌کند نیروهای امنیتی در جریان این اعتراض‌ها «بیش از هزار و هشتصد نفر ازهمین بچه ها را با ضرب‌و‌شتم سازماندهی شده» روانه بیمارستان کرده‌اند.

به‌گفته او نهادهای اطلاعاتی پس از بازجویی دستگیر‌شدگان متوجه شدند «با هیچ شبکه گسترده رهبری ضد انقلاب روبرو نیستند» و حرکت‌های اعتراضی مردم تنها «با برنامه ریزی چند دوست و رفیق مجله ای انجام می‌شود

وی در ادامه با اشاره به دستگیری بیش از یک‌صد هزار نفر در جریان اعتراض‌های مردمی، الگوهای غلط در مجموعه اطلاعات سپاه را دلیل تعداد بالای بازداشت‌شدگان می‌داند و می‌گویدهر گزارش کوچکی از محلات و شهرستانها باعث برخورد امنیتی می‌شد و بیشتر و بیشتر مردم رادر مقابل نظام قرار داد. وقتی یک نهاد اطلاعاتی هر طور که بخواهد عمل کند، یک شبه مسئله به بحران نظام تبدیل می‌شود

عباسی بازداشت و زندانی کردن «افرادی که صدای فریادشان باید شنیده شود» را تنها موجب طولانی‌تر شدن اعتراض‌ها می‌داند و می‌افزایددرصورت سرکوب شدید، که می‌شود انجامش داد، سال بعد دوباره ما با همین مشکلات امروز بسیار سخت‌تر روبرو خواهیم بود

عباسی همچنین نام «مهسا امینی» را «رمز» اعتراض‌های جاری دانست که به گفته او  ریشه در «مسئله معیشت و کیفیت زندگی» دارد. او افزودمردم خواسته‌های خود را در تحت لوای اعتراض به کشته شدن یک دختر دارند عنوان می‌کنند

خنثی شدن دو عملیات ترور و سی هواپیماربایی

محمد جواد منصوری‌فر، نماینده اطلاعات سپاه مشهد، شرایط این شهر را «بسیار سخت و دشوار» توصیف کرده و از همبستگی بدون سابقه تمامی اقشار مردم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ابراز شگفتی می‌کند.

به‌گفته‌ی اوبا مساله جدیدی روبرو هستیم که تاکنون نه در آموزه‌های اطلاعاتی مربوط به نیروهایمان آموزش داده‌ایم و نه پیش‌بینی می‌کردیم کهسه طبقه جامعه می‌توانند در یک نظر که همانا براندازی نظام است به اتفاق نظر برسند

منصوری‌فر همچنین از خنثی شدن عملیات ترور احمد علم الهدی، نماینده خامنه‌ای در استان خراسان رضوی، و ابراهیم رییسی، رییسجمهوری، توسط نیروهای اطلاعات سپاه خبر می‌دهد.

وی در ادامه با پرده‌برداری از وقوع بیش از سی مورد عملیات هواپیماربایی در سال گذشته، این حوادث را شوکه‌کننده خوانده و می‌گویداین نشانمی‌دهد که مردم به هر شکلی که شده می‌خواهند از کشور بروند و رفتن آنها تنها یک معنی دارد که از شرایط کشور بیزارند. اگر شرایط کشورخوب باشد که مردم دردسر حبس ابد یا احکام سنگین را به جان نمی‌خرند

بیش از نیمی از نظامیان اصفهان همراه مردم

به گفته ادیب احمدپور، نماینده اطلاعات سپاه در اصفهان، «شکاف عمیق» ایجاد شده مابین اقشار مذهبی در این استان و نظام ریشه درحوادث آبان‌ماه سال ۹۸ دارد.

وی همچنین از وجود «تمایلات ضد انقلابی بسیار» در میان نیروهای نظامی اصفهان، دستگاه‌های اطلاعاتی کشور و حتی تعدادی از فرماندهان ارشد خبر می‌دهد و می‌افزایدآن‌ها وضع بد اقتصادی و مردم را می‌بینند. خانواده آن‌ها در مردم هستند. نظرات و اعتراضات آن‌ها رامی‌شنوند و واکنش نشان می‌دهند

به گفته احمدپور تا شصت و نه درصد از نیروهای نظامی این استان در «مواقع نیاز» از همکاری با دیگر نیروها سر‌ باز می‌زنند.

شلیک به هواپیمای اوکراینی پس از مشورت با ژنرال روسی

ناصر عدالت‌خواه، نماینده بخش اجتماعی وزارت اطلاعات، در ادامه این جلسه پرده از رازی هولناک برداشت. او گفت شلیک سپاه به هواپیمای مسافربری اوکراینی در دی‌ماه ۹۸ که که در نتیجه آن ۱۷۶ نفر کشته شدند، با مشورت «الکساندر دورنیکوف» انجام گرفته است.

او در مورد این ژنرال روس و ارتباطش با سپاه قدس گفت:«او کم مانده بود (با مشورت‌هایش) بسیازی از جوانان [ما] را در سوریه به کشتار جمعی دهد…و من هنوز نفهمیده‌ام که چرا سردار بزرگ ما [امیرعلی حاجی‌زاده] باید این مشاوره را اجرایی مى‌کرد؟»

وی همچنین به بی‌اثر بودن حمله «تلافی‌جویانه» سپاه به پایگاه «عـین الاسد» در عراق اشاره کرد و گفت:«می‌بینیم که اندک آسیبی به مقصد هدف‌گیری نرسیده است جز چند ساختمان. باید دید ما برای انتقامی که به صورت مداوم در رسانه‌هایمان از آن صحبت می‌کنند چه دستاوردی جز خون هموطنانمان داشته‌ایم.»

عدالت‌خواه در ادامه سرکوب خونین اعتراض‌های آبان‌ماه سال ۹۸ توسط حکومت را نتیجه «دستپاچگی و تصمیم غلط» شورای عالی امنیت ملی و «حرکت شتابزده» قاسم سلیمانی دانسته و افزود:«وقتی آتش خشم از اسلحه نیرویی که قرار بوده مدافع نظام و مردم باشد، سینه مردم را نشانه برود، همین می‌شود.»

وی در بخشی دیگر از سخنانش از هزینه گزاف اطلاعاتی جمهوری اسلامی در عملیات‌های برون‌مرزی انتقاد کرد و گفت:«هزینه اطلاعاتی در مورد یمن برای وزارت اطلاعات سالانه به هشت و نیم میلیون دلار می‌رسد. این مبلغ تنها برای کسب اطلاعات و اخبار خرج می‌شود. بعد بیاییم جمع ببندیم ببینیم وقتی بودجه وزارت اطلاعات تنها برای یک کشور این باشد برای کل جهان و داخل کشور به میزانی می‌رسد.»

نامه‌ای برای استعفای خامنه‌ای؛ اعتراض‌های جدیدی در راه است

در ادامه این نشست، علی اصغر میرحجازی، معاون امنیتی-سیاسی دفتر علی خامنه‌ای، از درخواست جمعی از مقامات رده بالای حکومت از رهبر جمهوری اسلامیبرای استعفا پرده برداشته و می‌گویدنامه نوشتند به این مضمون که شرایط کشور نشان میدهد که حضرت عالی در سعی و تلاش خود جهت تعالیکشور دیگر توان خود را از دست داده‌اند و بهتر است زمینه را برای استعفا و کناره‌گیری از رهبری آماده بفرمایید و در شهر قم به تدریس دروسحوزوی مشغول شوید   

میرحجازی این افراد را «غیرقابل بازداشت» می‌خواند و می‌گوید آن‌ها «سال‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی کار کرده‌اند و سال‌ها در خدمتنظام بوده اند، اما امروز نظرشان تغییر کرده

وی همچنین پیش‌بینی کرد به زودی کشور شاهد دور جدیدی از اعتراض‌ها خواهد بود که «حاصل کار و تفکر عده ای از حامیان نظام است کهامروز از نظام کاملا گذشته‌اند

۳۰ امضا برای استعفا؛ کشور در انحصار رانت‌خواران

محمد‌رضا محمدی که در این سند از او به عنوان مسئول اطلاعات شخصیت‌های ویژه دفتر عمومی یاد شده، در تایید حرف‌های میرحجازی می‌گوید:«این افراد در نامه خود عنوان کرده‌اند که توان برهم زدن امنیت اجتماعی و ایجاد شرایط بحران برای تجمعات کشور را در اختیار دارند و شرایط بحران‌ساز تا زمانی ادامه پیدا خواهد که رهبر انقلاب استعفاء دهد.»

به گفته محمدی امضاکنندگان این سی نفر بوده‌اند «که بعد از تحقیقات مشخص شده که محافلی که این افراد نامه را در آن نوشته و به اتفاق نظر رسیده‌اند به صد و هشت نفر می‌رسند.»  

وی نویسندگان این نامه را افرادی می‌داند که پس از اعمال تحریم‌های اقتصادی همه‌جانبه در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به آهستگی به تمامی دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی یا نیروگاهی کشور نفوذ کرده و به مدت تقریبا پانزده سال میلیاردها دلار سرمایه کشور را به نفع خود تصاحب کردند. 

به گفته محمدی ارتباطات گسترده این افراد با پنجاه و یک فرمانده نظامی در سطح کشور و دسترسی آن‌ها به اطلاعات سری نظامی از دلایل عدم برخورد جدی حکومت با آن‌ها بوده است.  

دلیل دیگر از نظر محمدی اطلاعات این افراد از «موقعیت‌، نقشه و توان» شهرهای موشکی کشور بوده زیرا این تاسیسات از زمان ساخت تا سال هزار و چهارصد در انحصار این افراد بوده است و «این شهرها را به جزئیات می‌دانند.»

هاشمی‌رفسنجانی قربانی رقابت‌ سازمان‌های امنیتی-اطلاعاتی

مهدی رضایی، نماینده اطلاعات بسیج مستضعفین،  در ادامه این نشست از نقش جریان‌های جدید امنیتی در پروژه حذف اکبر هاشمی‌رفسنجانی انتقاد کرده و می‌گوید:«چه شد که فکر کردید که هاشمی می تواند برای جریان‌های جدید با ساختار امنیتی جدید خطر باشد؟ هاشمی مگر خود انقلاب نبود؟ چه شد که با حذف هاشمی می‌خواستید اساس و بنیان وزارت اطلاعات را از ریشه خشکانیده و به سمت دستگاه‌های امنیتی جدیدی خارج از ساختار بروید؟»

وی همچنین با انتقاد از حقوق ماهیانه هفتصد تا دو هزار و هفتصد دلاری نیروهای سپاه قدس در مقابل حقوق حداکثر ششصد دلاری نیروهای ایرانی می‌افزاید:«باید بدانیم که نیروهای مرزی کشور هم با شرایط سخت و جنگی گاها روبرو هستند. مبارزه با اشرار یا ضد انقلاب مرزی دست کمی از مبارزه با داعش و حضور در یمن ندارد هموطن خود را نیروی ارزان می‌دانیم، اما حاضر هستیم برای نیروهای خارج چندین برابر هزینه کنیم.»

رضایی در بخشی دیگر از سخنانش از تشکیل شرکت‌ها و کمپانی‌های صوری در کشورهای اروپایی با نظر مشورتی شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه نیز انتقاد کرده و می‌گوید:«بودجه های کلان را تحت عنوان سرمایه گذار و تاجر به خارج از ایران بردند و بخشی هم پناهنده شدند.»

۴ سوء قصد به جان خامنه‌ای از سال ۹۸؛ سلیمانی مسئول خون‌های ریخته شده در آبان 

کمال ارجمندی، یکی از فرماندهان نیروی برون‌مرزی اطلاعات سپاه، در این دیدار از وقوع چهار سوء قصد ناموفق به جان علی خامنه‌ای از سال ۹۸ تاکنون پرده برمی‌دارد و می‌گوید:«عوامل سوء قصد در سه عملیات، داخلی بوده‌اند. کجایید آقایان؟ حواستان کجاست؟ این است آن اقتدار امنیتی که مدام می‌گوییم به مردم؟»

وی یکی از دلایل عمده وقوع «فاجعه امنیتی» در آبان‌ماه سال ۹۸ را «اجرای دستورات قاسم سلیمانی برای آرام کردن کشور» دانسته و می‌گوید:«سردار سلیمانی با تمام مردانگی و سردار حاجی زاده رسما مردم را با نظام درگیر کرده‌اند…برادران محترم سپاه قدس که اینجا هم تشریف دارید. جواب خون‌هایی که در نود و هشت ریخته شد بر گردن شماست.»

او با بیان این‌که «مردم حجاب را نمی‌خواهند‌» خواستار به رسمیت شناخته‌شدن حق آزادی پوشش شده و می‌گوید:«اگر به رسمیت نمی‌شناسیم، محدود نکنیم. جامعه را سخت نگیریم.»

به گفته ارجمندی بنا بر فتوا مراجع بزرگ، نیروهای زن سپاه قدس می‌توانند برای عملیات خود از هر نوع حجابی استفاده کرده و در مواقع نیاز همبستری کنند.

 او در ادامه می‌پرسد:«پس چه می‌شود که در کشور نمی‌توانیم اجازه بدهیم که مردم مقداری راحت‌تر باشند؟»

نصب بدافزار در گوشی‌های بازداشت‌شدگان؛ مردم بی‌پروا انتقاد می‌کنند 

اسدالله ترابی، از اعضای بخش ویژه اطلاعات تحلیلی معاونت اجتماعی اطلاعات سپاه، در این جلسه برای اولین بار فاش می‌سازد که نیروهای اطلاعاتی در تلفن‌های دستی یا تبلت‌های دستگیرشدگان در اعتراض‌های سراسری بدافزارهایی نصب می‌کنند تا بتوانند «قبل از اقدام به عملی مجدد آگاهی لازم را داشته باشند».

ترابی در توضیح این مسئله می‌گوید:«معنی آن این است که روزانه ما می‌توانیم بیش از هزاران شبکه اغتشاش کشف کنیم و اهداف آن‌ها را از قبل مطلع باشیم ولی در زمان اقدام با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.» 

 این مقام ارشد اطلاعاتی سپاه پاسداران همچنین معترف می‌شود که مردم دیگر از بیان علنی انتقادات خود از حکومت ابایی ندارند و «این اولین بار است که مردم بی‌پروا نظام، مسئولین و حتی زمان بندی برای حضور در خیابان را به صورت دسته‌جمعی در مکالمات خود لحاظ کرده‌اند.»

فکر می‌کنید می‌شود سرکوب کرد؟

از دیگر حاضرین در این جلسه فردی به نام جواد مرتضوی است که خود را «یکی از پر اطلاع‌ترین افراد در مجموعه وزارت اطلاعات» خطاب می‌کند. 

وی با اشاره به وجود «بحران تضاد چشمگیر» در نهادهای نظامی، شرایط کشور را «بسیار خطرناک» توصیف کرده و از حاضرین می‌پرسد:«آیا ساده می‌بینید یا این که قدرت دست کم شصت تا هفتاد درصد مردم را کم می‌دانید و فکر می‌کنید می‌شود سرکوب کرد؟» 

مرتضوی در بخشی دیگر از سخنانش از «اشتباهات مکرر» قاسم سلیمانی «در برنامه ریزی شرایط در برون مرز کشور» انتقاد کرده و می‌گوید:«ما بعضی از فرماندهان کشور را تا جایی بالا می‌بریم و به عرش اعلی می‌رسانیم که حتی در مقابل اشتباهات آن‌ها هم نمی‌توانیم حرفی بزنیم.» 

او در ادامه خیزش مردمی «مهسا» را «اغتشاشات پراکنده» خوانده و راهکار «شورای عالی امنیت ملی» برای «فرسایشی کردن» آن‌ها را رویکردی غلط می‌داند. 

این کارشناس بخش اجتماعی وزارت اطلاعات می‌گوید:«اشکال کار در این مساله است که حرکت‌های پراکنده فرسایشی نخواهند شد و حرکات‌های پراکنده ایجاد خلاقیت می‌کنند. این خلاقیت‌ها در الگوهای تدریسی در هیچ‌یک از دروس نیروهای حافظ امنیت نیست.»

او در ادامه با اشاره به مطرح شدن نام رضا پهلوی در رسانه‌ها می‌گوید:«این فرد باید در رسانه‌ها به ظاهر اپوزیسیونِ برنده نشان داده شود. و از این نظر باعث اختلاف در اپوزیسیون خارج از کشور است.»

دغدغه مراجع برای دوران پسا جمهوری اسلامی

علی‌اکبر توسلی، از مسئولان بلندپایه بخش روحانیون وزارت اطلاعات، با اشاره به حضور جاسوس‌های این دستگاه در در دفاتر تمامی مراجع تقلید در داخل و خارج از کشور می‌گوید:«بخش عمده‌ای از مراجع کشور در شرایط کنونی نه تنها با نظام همکاری ندارند بلکه تا آنجا که بشود از نظام انتقاداتی در کلاس‌ها و جلسات خود دارند.»

او می‌گوید این افراد از نظام «عبور» کرده و در‌پی «احترام و تثبیت خود در دوران پسا جمهوری اسلامی» هستند. 

او همچنین افشا می‌کند که ارتباطات بین مردم و روحانیون به مرور از سال ۹۸ «از‌هم گسیخته شده» و میزان وجوهات مردمی دریافتی دفاتر به یک ششم تقلیل پیدا کرده است «به طوری که در بعضی مدارس علمیه وزارت اطلاعات مجبور به کمک مالی برای پرداخت سهم طلاب شده است.»

 توسلی در ادامه اعلام می‌کند که اختلاف نظر میان مراجع در مورد اعتراض‌های سراسری «روزانه بیشتر می‌شود» که این باعث شکاف عمیقی مابین طلاب شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش «تعدی به روحانیون» می‌گوید شدت این حوادث در بعضی شهرها زمینه ساز تعطیلی موقت چند مدرسه حوزوی شده و عده‌ای را نیز مجبور به ترک شهر محل تحصیل خود کرده است.  

به گفته توسلی بیش از چهار هزار طلبه در سنین مختلف در نهصد شهر کشور مورد ضرب و شتم مردم قرار گرفته‌اند و «در بیست و دو مورد فرد روحانی توسط مردم لخت شده و اسلحه کمری خود را هم از دست داده است.» 

او تاکید می‌کند بخش عمده ای از مردم «تنها نقطه قوت حرکت خود و نقطه ضعف نظام را در تعرض و فحاشی و ضرب و شتم روحانیون می‌بینند.» 

او در انتها پیش‌بینی می‌کند که در صورت تداوم وضع موجود «پایگاه مردمی طلاب و روحانیون در بین مردم به مرور بی اهمیت خواهد شد و لباس روحانیت به مرور زمان اهمیت و احترام خود را از دست خواهد داد.»

ترس بسیج از حضور در خیابان‌ها

امیر سعیدی، که از او در این سند به عنوان نماینده ضد جاسوسی و ضد براندازی وزارت اطلاعات نام برده شده، بخش اعظم سخنانش را به انتقاد از دخالت نیروهای اطلاعات سپاه در عملیات این وزارتخانه اختصاص داد. 

او می‌گوید:«یا من نمی فهمم که روش کار شما چیست، یا شما نمی‌فهمید که چه می‌کنید.» 

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش نقش سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه در اعتراض‌های جاری را نفی کرده و این اعتراض‌ها را نشان از «بنیه و توان مردمی» بیان می‌کند. 

سعیدی همچنین از «از‌دست رفتن» نزدیک به هفتاد درصد نیروهای نظامی خبر می‌دهد و از حضار می‌پرسد:«می‌دانید که بخش عمده بسیج می‌ترسد وارد خیابان شود؟ گزارشات ما نشان می‌دهد تنها نوجوانان بسیج علاقه نشان دادند برای کمک در محلات. علت هم این است که دوست دارند ادوات نظامی را در دست بگیرند و مقداری احساس قدرت کنند.»

توان بسیار بالا مردم در مقابله با نیروهای امنیتی

به گفته علی اجلالی، مسئول رصد بازار، کسبه و مردم محلات در سازمان اطلاعات سپاه، میزان مقابله معترضان با نیروهای بسیج و مخبرهای محلی به حدی زیاد بوده که «اطلاعات سپاه برای تامین امنیت این افراد به جا‌به‌جایی آن‌ها از محله‌ای به محله دیگر روی آورده است و این افراد در پست‌های جدید خود کارایی چندانی ندارند. آن هم دلیلش عدم شناسایی منطقه جدید عملیاتی خود است.»

او توان مقابله و جرات مقابله مردم با نیروهای امنیتی را «بسیار بالا» گزارش می‌کند و از پیوستن جامعه مذهبی به معترضان ابراز نگرانی می‌کند. 

اجلالی همچنین با بی‌سابقه خواندن میزان تخریب مساجد و پایگاههای بسیج با ادوات دست‌ساز انفجاری به کمبود نیرو در بسیج محلات اشاره می‌کند و می‌گوید:«در بعضی پایگاهها مجبور به خالی کردن اسلحه‌های جنگی و فشنگ‌های جنگی شده ایم.»

آقازادگان نظامی؛ پیشرفت اقتصادی زیر سایه والدین

حامد خدادادی، از بخش حفاظت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح، از میزان «عجیب» تخلف در میان این نیروها، نیروهای امنیتی محافظین در سطوح و فرزندان و خانواده های این افراد، ابراز شگفتی می‌کند و فاش می‌سازد تنها در سال گذشته بیش از سی و نه فرمانده نظامی و انتظامی به دلیل «ارتباط با بیگانه» تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.  

او می‌گوید در مجموع بیش از هشتصد نفر به اتهام «خرید و فروش اطلاعات» جهت مصارف داخلی و بیست و یک نفر به خاطر «فروش اطلاعات حساس به ضد انقلاب» بازجویی و دستگیر شده‌اند. 

خدادادی سپس درباره فساد مالی و رانتی فرزندان بعضی از «آقایان نظامی» می‌گوید «که در سایه پدر یا مادر خود چنان به پیشرفت‌های اقتصادی رسیده‌اند که شاید بتوان با درآمد یک سال هر نفر نصف تهران را غذا داد.»

او همچنین نقش این آقازادگان در فروش اطلاعات محرمانه نظامی و امنیتی به دول خارجی را برجسته می‌شمارد و برای مثال می‌گوید: «بعد از ساخت چهار شهر زیرزمینی که با صرف هزینه بسیار زیادی ساخته شده بود که بخش عمده ای از هزینه‌ها در مورد پنهان سازی‌های این پروژه‌ها بود متوجه شدیم که اطلاعات آن‌ها از قبل به سرویس‌های خارجی رسیده است و دیگر ادامه روند کار بر روی آنها عملا خرج کردن بی مورد است رها کردیم پروژه را و پلمپ کردیم.»

خدادای مسائل معیشتی را یکی از دلایل مهم روی برگرداندن بسیاری از نیروها از نظام می‌داند و فاش می‌سازد حداقل چهار نیروی حفاظت اطلاعات به نحوی در هواپیماربایی‌های اشاره شده در این جلسه دست داشته‌اند.

 نوجوانان؛ نیروی قوی و خارج از دسترس نظام

کاظم ربیعی، تحلیلگر اطلاعاتی وزارت اطلاعات، از حضور «پر‌رنگ» نوجوانان «که نظام را به رسمیت نمی شناسند» در اعتراض‌های جاری می‌گوید و پیش‌بینی می‌کند آن‌ها حداکثر بین دو تا چهار سال دیگر به «نیروی قوی و خارج از دسترس نظام» تبدیل خواهند شد. 

او همچنین فاش می‌کند در جریان همین اعتراض‌ها در پوشش یک معترض «تعداد زیادی نوجوان را در خیابان همراهی کرده و حتی در مبارزه با نیروهای انتظامی به آن‌ها کمک کرده‌است.» 

ربیعی معتقد است مسئله حجاب اجباری «خود به خود به دست این نوجوانان از بین خواهد رفت و آن دستاورد زمینه‌ساز اقدامات دیگر در کشور خواهد شد.»

خوشحال باشید مردم از تعداد واقعی کشته‌شدگان آبان ۹۸ اطلاعی ندارند!

امین الله صالحی، فردی که در خلال صحبت‌هایش از دو سال حبس خود توسط سرویس اطلاعاتی اسرائیل خبر می‌دهد، میزان کشته‌شدگان در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ را بسیار بیشتر از اعداد اعلام شده می‌داند و می‌گوید:«رسانه‌های خارجی می‌گویند هزار و پانصد نفر کشته. دستشان هم درد نکند که در آمار به ما تخفیف دادند. مردم هم می‌گویند هزار و پانصد نفر. خوشحال باشید که از رقم واقعی اطلاعی در دست نیست.» 

وی «سرکوب» مردم توسط «نیروی خارجی» در آن سال را «اشتباه تاکتیکی» می‌خواند و اذعان می‌کند:«مردم را به هلاکت رساندیم و دست همه ما به خون آن‌ها آلوده است.» 

صالحی ریشه قیام مهسا را سیاسی می‌داند ولی تاکید می‌کند خود اعتراض‌ها سیاسی نیست و ریشه در خواسته‌های اجتماعی دارد. او می‌گوید:«مردم حق می‌خواهند. همین حق زندگی، حق سفر، سهم خود از درآمدهای نظام؛ چه به صورت نقدی چه به شکل خدمات اجتماعی. مردم بیمه می‌خواهند. مردم احترام می‌خواهند و مردم، عزیزان، در یک کلام  نان می‌خواهند.»

وی همچنین با اشاره به گفتگویی که با  احمدرضا رادان، درباره نحوه مواجهه با معترضان داشته،  با انتقاد از او می‌گوید:«ایشان هیچ حقی برای مردم قائل نیست. ایشان می‌گوید بر اساس قوانین حق تعریف می‌شود. مردم در چارچوب قانون حرف بزنند. من که این حرف ایشان را نفهمیدم. اگر شما درک درستی از این حرف دارید به من هم بگویید ما از چه قانونی صحبت می‌کنیم؟» 

[توضیح زیتون: حکم احمدرضا رادان  در این روز رسما حکم خود را به‌عنوان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی دریافت کرده است]

صالحی در ادامه به «کار‌شکنی‌های بسیار و مشاوره‌های بی سروته» حسین طائب اشاره کرده و موسس سازمان اطلاعات سپاه را مسبب «تشکیل محفل‌های اطلاعاتی برای یک سری از آقایان»  می‌داند. 

این عضو سپاه قدس همچنین از هزینه گزاف جمهوری اسلامی برای تربیت طلاب خارجی پرده برمی‌دارد و می‌گوید:«برای یک فرد بنگلادشی برای تحصیل علم حوزوی بیست هزار دلار در سال هزینه می‌کنیم که ایشان زحمت بکشند و سر کلاس درس حاضر شوند، نه که درس بدهند.»

او می‌گوید درحالی که این گونه «افراط» در مورد «اندیشمندان مسلمان و غیر‌مسلمان» اتفاق می‌افتد «استادان دانشگاه ما یا در زندان است، یا بیکار است.، یا حق درس دادن ندارد.»

خامنه‌ای مسئول ایجاد «برون مرزی» سپاه 

حسین طائب، فرمانده سابق اطلاعات سپاه، همه زمان خود را صرف پاسخ دادن به اتهامات دیگر سخنرانان کرده و می‌پرسد:«من واقعا نمی‌دانم که ما این جا جمع شده‌ایم که ایرادات و اشکالات و نظرات را به بحث بگذاریم با این که همه حملات متوجه من باشد؟» 

او اتهام «نفوذ بر رهبری» را رد می‌کند و تشکیل سازمان «برون مرزی» را تصمیم خامنه‌ای و «افراد صاحب نظر در بحث اطلاعاتی و نظامی» می‌داند و می‌گوید:«در مساله برون مرزی در زمان تشکیل نظرات حاج آقا مجتبی (خامنه‌ای) در تقویت اطلاعات است.» 

طائب از نحوه سرکوب اعتراض‌های سال ۹۸ توسط نیروهای تحت امر خود دفاع کرد و فاش می‌سازد سازمان اطلاعات سپاه «زمینه فرار بسیاری از چهره‌هایی که امروز در تلویزیون‌های ضد انقلاب هستند» را فراهم کرده و «در بعضی موارد حتی در تهیه پول سفر و برای تهیه ویزا به آن‌ها موردی کمک کرده‌است.»

فعلا به حجاب کاری نداشته باشید تا اوضاع آرام شود

علی خامنه‌ای در انتهای جلسه شرایط کشور را بحرانی توصیف می‌کند و برخلاف نظرات حاضرین تعدد دستگاههای امنیتی را نشانه قدرت حکومت می‌داند و می‌گوید:«یکی از زمینه‌های قدرت نظام حضور و وجود نیروها و سربازان گمنام امام زمان است.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین از حضور نیروهای «آتش به اختیار» در جامعه برای برخورد با مردم دفاع کرده و می‌گوید:«این نیروها می‌توانند کاستی های دستگاه‌های ضابط را بگیرند. اما زمانی که ما با لباس نیروی‌های نظامی با مردم برخورد می کنیم انگشت اشاره به سمت رهبری و کل نظام برمی‌گردد.»

خامنه‌ای نیز ریشه اعتراض‌های جاری را غیر‌سیاسی می‌داند و از نیروهای تحت امرش می‌خواهد در مورد مسئله حجاب اجباری «فعلا پافشاری نکنند تا شرایط کشور از این مرحله بحرانی بگذرد. بعدها می‌توان به شکل دیگری در مورد حجاب عمل کرد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

10 پاسخ

  1. آنقدر خنده دار است که تاکنون بیش از ۵۰ مقاله بر اساس این اسناد جعلی در سایت های خارج از کشور منتشر شده است.

  2. این یکی از ضد اطلاعات های نظام و سرتا پا جعلیات است
    فراموش نکردیم جعلیاتی چون میر طاهر و خروج خانواده های سران نظام به ونزوئلا و ….
    کسانی که این جعلیات را پخش می کنند و به آن دامن می زنند یا همکار امنیتی های جمهوری اسلامی هستند یا منافع شان از اخبار جعلی است.
    چه منبعی این جعلیات را راستی آزمایی کرده است و منابع شما کیست! اساسا یک کانال تلگرامی شد منبع خبر؟! واقعا این منتهای ابتذال روزنامه نگاری در جمهوری اسلامی است. چطور این سند به دست موساد که فخری زاده را ترور می کند نرسیده است
    سایت زیتون با انتشار این مهملات خود را به سطح امید نادان و حسینی ریستارت و ابلهی به نام فخرآور پایین آورده است

  3. واقعاً اینها رو باور دارید که منتشر می کنید؟ عقل سلیم و کمی آشنایی با نظام جمهوری اسلامی با دو پاراگراف از این به اصطلاح سند روشن می کنه که این کاملا جعلی است. سرتا پا گاف های بزرگ…حداقلا به یک نفر بدین اینا رو چک کنند. همه مشغول چاپ “اسناد جلسات داخلی” شدن این روزها!!!

  4. درود یاران جان
    جناب صبا اگر چه این بنده خدا سناریویی خوب نوشته ومسایل اجتماعی را
    منعکس کرده است. اما ولی لاکن نتوانسته خراشی بر پوسته شما وعده ای
    بسیار کم تعداد از نوع شما که الحق هزاران بار ضخیم تر ومحکم تر از لاک
    لاکپشت ها است بیندازد چرا که هرچه باشد هزار واندی سال است که با
    غلو سوپر غالیان بار آمده وچنان شده اید که در امامزاده قل قلی بجای را ه
    رفتن چون کرم قل می خورید ودر جایی دیگر کیلومترها پارس کنان به زیارت
    میروید وبه سر وسینه می کوبیدکه چرا یزیدی که پسرش کمتر از یک ماه از
    امیرالمومنی استعفا داد وآشنایانش را از بیعت گرفتن از مردم منع شدید کرد.
    راستی چرا شکست خورده از یزید انقدراز خود گذشتگی نداشت که خود و زن و
    فرزند و خواهر ووو به کشتن واسیر شدن ندهد . اگر خانواده یزید وزن و
    بچه هایش اسیر آن دشمنانشا ن می شدند چه سرنوشتی داشتند؟

  5. آیا مسؤلان سایت زیتون این داستان را واقعا باور کرده اند؟ آیا اوضاع کشور را هم به کمک همین “اطلاعات درز کرده از داخل رژیم” تحلیل می کنند؟

  6. اگر صورتجلسه درست باشه، به استثنای طائب، همه نیروهای اطلاعاتی مخالف وضع موجود هستند. منتها آب از آب تکان نمیخوره.
    بگذریم از چگونگی نشت صورتجلسه به بیرون، شکایات این جمع با نتیجه گیری نهایی جور در نمیاد.
    در کل، بسیار مبهم

  7. این همه موارد مثبت در ترس عوامل رژیم و قدرت مردم را رها کردید و یک اشاره مبهم به شاهزاده رضا پهلوی را برجسته و تیتر میکنید که مثلاً به خیال خام خود القا کنید که او کاندید مطلوب رژیم برای رهبری اپوزیسیون است!! واقعا که شما نسل ۵۷ نسلی عجیب و متفاوت از بقیه انسانهای معاصر هستید. کلا با انسان نرمال تفاوتهای اساسی دارید. ۴۵ سال است که هر روز ابعاد جدیدی از این فاجعه دست‌ساز شما پرده برداری میشود ولی نه از رو میروید نه پوزش میخواهید و نه حتی در افکار خود بازنگری میکنید! تا وقتی یکی از شما نفس میکشد،ایران روی آرامش بخود نخواهد دید. به امید قطع نفس‌هایتان.آمین!

    1. آخه فحش نمیدم ولی تویی که توصیه من برای نیفتادن در دام امنیتی های داخلی و خارجی را سانسور میکنی، آیا امنیتی نیستی؟ حتما مامور ناخریشتن دینست هستی.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »