«رنج‌نامه»ای برای قره‌حسنلوها: به کدامین گناه دربندند؟

زیتون – نزدیکان حمید و فرزانه قره‌حسنلو، از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های سراسری، با انتشار «رنج‌نامه‌ای» بر بی‌گناهی این زوج تاکید کرده و از حکم حبس و تبعید برای آن‌ها انتقاد می‌کنند.

این متن با یادآوری جریان بازداشت زوج قره‌حسنلو به اتهام مشارکت در قتل یک بسیجی می‌نویسد:«آنیتا در خواب و بیداری مات و مبهوت نظاره‌گر است. یک گروهان نظامی در را شکسته‌اند. پدر و مادرش را با ضرب و شتم می‌زنند و می‌برند. او از خود می‌پرسد پدر و مادرم چه گناهی مرتکب شده‌اند؟ این سوال کماکان به قوت خود باقیست. جرم حمید و فرزانه قره حسنلو چیست؟ آنها به کدامین گناه در بندند؟»

در این نامه در رابطه با صدور احکام سنگین حبس برای این زوج آمده:«حمید حالا بی‌گناه باید ۱۵ سال به تبعید در یزد برود، آن هم با یادگاری‌های زجرآور و مشمئز کننده از دوران بازپرسی و اعتراف گیری اجباری؛ دنده‌های شکسته، چشم کم بینا شد…حالا ما چگونه به او (آنیتا) بگوییم که مادرش تا ۵ سال بعد هم به خانه نخواهد آمد، پدر هم تا ۱۵ سال بعد.»

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به شکنجه‌ی حمید قره‌حسنلو در دوران بازجویی از او آمده:«حمید گفته زمانی که سرش را در شب اول بازجویی بر زمین می‌کوبیدند این جمله را مدام به خاطر می‌آورده (مگر چندبار به دنیا آمده‌ایم که اینقدر باید در زندان بمیریم). با همان ضربات به زجاجیه‌ی چشمش بخشی از بینایی خود را برای همیشه از دست داد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »