پیام فائزه هاشمی از زندان به همایش «گفت‌وگو برای نجات ایران»

من فائزه هاشمی یک شهروند مسلمان و دگراندیشم.
حقیقت، عدالت و آزادگی پایه افکار و اعمالم است.
با مروری به شعارهای انقلاب، در شرایط امروز کشور، به حسرت بزرگی می‌رسیم. چه فکر می‌کردیم و چه شد؟
چگونه است که ایران ما در طول تاریخ با همه مبارزات و انقلاب ها به سامان نرسیده و هر دفعه وضعیت به گونه ای می‌شود که افسوس بر گذشته تکرار می‌شود.
هم اکنون نیز پس از فرصت سوزی‌ها و تحمل هزینه‌های بسیار باز سئوال این است که چه می‌خواهیم و برای نجات ایران چه باید کرد؟

۱- آنچه که می‌خواهیم:
-آشتی دادن اراده انسانی و اراده الهی
-ارزش برای خرد، فکر، اندیشه، ذوق و هنر
-درک نوین از انسان و مطالبات امروزی او
-توجه به نظم طبیعی
-جایگزینی دین شخصی به جای دین حکومتی
-سیاست خارجی متعادل و متوازن بر پایه اصول دیپلماسی به جای میدان
-ارتباط با همه کشورهای جهان
-بهسازی ساختارهای حکومتی،
-قوه قضائیه مستقل،
– رفع کلیه تبعیض‌های جنسیتی، عقیدتی و نژادی
-لغو اعدام و مجازات‌های غیرانسانی
-رعایت آزادی بیان، ادیان، پوشش
-برگزاری انتخابات آزاد
-مبارزه با انواع فساد
-مدیریت متخصصان
-شایسته سالاری و چرخه نخبگان
-حذف امتیازات ویژه و رانت‌ها
-و در نهایت؛ آزادی، برابری، عدالت، قوی شدن از طریق رعایت حقوق مردم و پایبندی به اصول توسعه‌ی همه جانبه و بالاخره حکمرانی خوب برای نجات مردم، ایران، دین و انقلاب

۲- و اما چه باید کرد؟
-ادامه مبارزات مدنی
-تقویت همبستگی و تلاش برای:
یک- آزادی کلیه زندانیان سیاسی، عقیدتی و امنیتی

دو- برگزاری رفراندوم برای ایجاد تغییرات اساسی در سیاست‌های فعلی کشور شامل:
-روابط خارجی،
-حوزه دینی،
-موضوعات زنان،
-آیا کشور به رهبر نیاز دارد؟
-برنامه‌های هسته‌ای و موشکی و غیره

سه- برگزاری انتخابات آزاد

چهار- و در نهایت شروع به حکمرانی خوب بر اساس حاکمیت قانون.

فائزه هاشمی
زندان اوین

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

24 پاسخ

  1. اینکه معتقدید خانم هاشمی باید چادربردارد تاصداقتش ثابت شود فی نفسه نوعی دیکتاتوری ودخالت درپوشش است فرقی نمیکند که کسی دستور چادرسرکردن بده باچادربرداشتن فصل مشترک رضاشاه وجمهوری اسلامی همینه ،اما اینکه خانم هاشمی اشکالاتی داشته وپدرش درتثبیت دیکتاتوری واستبداد نقش داشته واتفاقا نقش اصلی هم داشته شکی نیست اماوهزاراما،واقع بینانه اینست که اگربه سازرژیم میرقصید امروزیکی مثل انسیه خزعلی بود باهمون موقعیت بلکه بسیاربالاتر.لکن حرف دل مردم روزد والان هم زندانه ،صادقانه بگویم ازکسانی که درازادی وخارج ازبندوزندان هستند ازجمله من( شمارونمیدونم زندانید یاازاد) بسیارصادق تروشجاع ترست .
    اتش بگیر تاکه بدانی چه میکشم
    احساس سوختن به تماشا نمیشود

    1. در مورد پس دادن پولهایی که ایشان و خانواده‌شان از “سفره انقلاب”(!!) به یغما برده‌اند چطور، در این مورد نظری ندارید احیانا؟!! چقدر فریفتن شما ساده است…

      1. اون یک مساله دیگه است. حتی اگر فرض کنیم پول هم به یغما بردن، فکر نکنم دلیل بشه بر درستی «لزوم برداشتن چادر برای نمایش صداقت».

      2. استاد، جسارتا، شما (و دوستانی که مثل شما فکر می کنند) یک مشکل اساسی داری

        و اون اینه که مساله را شخصی کردی. فکر می کنی یک مشت دزد و خائن و مخل آزادی هستن (که البته انکار نمی کنم) و ما فقط باید اینها را از بین ببریم و حالا به هر بهانه ای اگر بتونیم شرشون را از مملکت کم کنیم، بعد تمام مشکلات حل میشه. یک دفعه بیاییم به حجابشون گیر بدیم و بگیم صادق نیستید، یک دفعه بگیم دزدی پدرت (اگر ثابت شده) گردن توست، ….

        اما مساله، گویا، خیلی بزرگتر از اینه که ما فکر کنیم با حذف یک سری می تونیم کشور را آباد کنیم. مساله بیشتر اینه که چرا اینها تونستن به این جایگاه برسن و چه شکلی می شه اون دیدگاهی را اصلاح کرد که باعث قدرت یافتن این افرادی شد که ما آنها را نالایق می خونیم.

        پس مساله شاید زیاد شخصی نباشه و شاید زیاد نیازی نیست به فحش دادن و رد شدن از اخلاق و عقلانیت و .. برای اثبات محق بودنمون.

  2. اینکه معتقدید خانم هاشمی باید چادربردارد تاصداقتش ثابت شود فی نفسه نوعی دیکتاتوری ودخالت درپوشش است فرقی نمیکند که کسی دستور چادرسرکردن بده باچادربرداشتن فصل مشترک رضاشاه وجمهوری اسلامی همینه ،اما اینکه خانم هاشمی اشکالاتی داشته وپدرش درتثبیت دیکتاتوری واستبداد نقش داشته واتفاقا نقش اصلی هم داشته شکی نیست اماوهزاراما،واقع بینانه اینست که اگربه سازرژیم میرقصید امروزیکی مثل انسیه خزعلی بود باهمون موقعیت بلکه بسیاربالاتر.لکن حرف دل مردم روزد والان هم زندانه ،صادقانه بگویم ازکسانی که درازادی وخارج ازبندوزندان هستند ازجمله من( شمارونمیدونم زندانید یاازاد) بسیارصادق تروشجاع ترست .
    اتش بگیر تاکه بدانی چه میکشم
    احساس سوختن به تماشا نمیشود

    1. شما دارید میگید که زندان رفتن نشانه شجاعت و صداقته
      هوشنگ خان هم می گفتن حجاب برداشتن نشانه صداقته

      چرا ما دوست داریم یک ارزش که خودمون می پسندیم را برای بقیه هم لازم بدونیم؟

      چی شد جامعه بی ارزش؟ چی شد وصیت عمام؟ 🙂

  3. من نه سیاستمدار نه طرفدار هیچ گروهی وقتی می بینم چنین کشور ثروتمند ی مردم مردم قشر ضعیف دارن روز به روز فقیرتر می شوند باورنمیشه که این گرانی وبدبختی را رهبر نمیبینه

  4. حمایت میکنیم .چون ۴۰سال جمهوری اسلامی را دیده این فساد در حکومتش را نتوانسته جمع کند ..دیگر نمی تواند .توانایی اداره کشور را ندارد .نخبگان را فراری داده .چاپلوسان در مدیریت میانی هستند این سیستم است .

  5. ببخشید خانم رفسنجانی شما همانی نیستید که گفتید ما از “سفره انقلاب”(!!) سهم خودمان را برداشتیم؟! مسلمانید؟! پس ایرانی نیستید. در شرایط موجود هر کس یا ایرانی است یا مسلمان.شق دیگری وجود ندارد. ضمنا آن چادر را برای اعلام صداقت خود بردارید. البته اگر علاقه دارید کسانی با بهره هوشی پایین سخنتان را باور کنند.

    1. شما برای بقیه مشخص نمی کنید که یا مسلمان هستند یا ایرانی

      شما خودتون می تونید برای خودتون مشخص کنید اما نه برای بقیه

      این باید خیلی واضح باشه

    2. تو هم یک دیکتاتور و مستبدی هستی که فقط خودت را می بینی و ناقص بودن خودت را قبول نداری و از همه می خواهی مثل تو فکر کنن

      تو مثل همون هایی که فکر می کنی باهاشون داری می جنگی

      فقط مشکلت اینه که قدرت اونها را نداری

    3. هوشنگ خان، جسارتا، توجه کنید که مبارزه با یک ایدئولوژی با بنا نهادن یک ایدئولوژی دیگه ممکن نیست (مسلمان ایرانی نیست … ) . مبارزه با ایدئولوژی فقط با از بین بردن مبانی آنها ممکنه که در صورتی که مبانی غیرعقلانی باشه، امکان بحث عقلانی هم باهاش نیست.

      در ثانی ایران برای همه ایرانیان است. روزی که ما شروع کردیم به تقسیم بندی و گفتیم این ایرانی نیست، اون مسلمونه، این شریفه، اون سنی هست، این یهودیه، اون بهره هوشی پایین داره، اون حجاب داره، ….. در دام ایدئولوژی جدیدی افتادیم.

      نشانه دیگه هم این که این هم از آفات ایدئولوژی هاست که دستور بدن و از طرفی مجبورن خودشون را به بقیه بقبولانند و مثلا بگن که چادر بردارید تا صداقت خودتون را نشون بدید. شما از خودتون پرسیدید تا حالا چه ربطی وجود داره؟ و اصلا شما مسئول ارزیابی نمایش صداقت افراد به همدیگرید؟ شما می تونید بگید این حرف به این دلیل اشتباهه و داری دروغ می گی (مثل اون نقل قولی که اوردید) اما این که یک کاری انجام بدید تا صداقت مشخص بشه، خیلی منطقی به نظر نمیاد. یک کم توضیح بدید موضوع روشن بشه.

    4. به دوستان ساده‌لوح بالا بابت اعتماد به سقف ستودنی‌شان و به خانم رفسنجانی هم بابت فریفتن دوباره اینان تبریک عرض میکنم!!

      1. شما که ساده لوح نیستی چند تا دلیل بیار که مطالب بالا اشتباه بوده

        همینطور ادعا کردن و رفتن که کاری نداره

        از هیج کدام از دیدگاه ها هم بر نمیاد که فریفته شده باشن، پس شاید تو با نتیجه گیری های غلطت تو دام ساده لوحی افتادی

    5. اگر بخواهیم در مورد اعمال به عنوان نشانه افکار صحبت کنیم، میشه این جوری هم گفت صداقت اینه که افرادی که حجاب کامل داشتن، حجاب کامل خود را حفظ کنن تا نشون بدن انتخاب شون صادقانه بودنه و جوگیر هم نیستن و هر دقیقه به یه سمتی نمیرن

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »