انتقاد «ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب» از «سیاست‌ شکست خورده» حجاب اجباری

زیتون – «ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب» در بیانیه‌ای از حاکمیت خواست «به سیاست حجاب اجباری پایان داده» و «امنیت دختران در مدرسه‌ها» را تامین کند.

امضاکنندگان با بیان اینکه حکومت با پایین آوردن سطح امر به معروف به «گیسوان و لباس زنان» در حال تکرار «اشتباه چهل ساله خود است»، افزودند:«پافشاری بر روش‌های شکست‌خورده و بی‌تاثیر، تنها مشت بر سندان کوبیدن است.»

این بیانیه که چهارشنبه، سی‌ام فروردین، منتشر شد با مقایسه «حجاب اجباری» در جمهوری اسلامی با «بی‌حجابی اجباری» در رژیم پهلوی، این سیاست را «شکست خورده» دانست.

این سیاستمداران همچنین با اشاره به تعلل حکومت در بررسی و متوقف کردن روند مسمومیت‌های سریالی از مسئولان خواستند «از همه امکانات، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم برای برخورد با این پدیده شوم» بهره بگیرند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. ببخشید اولا ۴۴ سال کجا بودید و چرا نفستان تا خیزش مردم بر علیه حجاب درنیامد(و بعضاً حجاب اجباری را تأیید هم می‌کردید و اکثرتان هم هنوز چادری هستید!)،دوما کی در رژیم پهلوی بی‌حجابی اجباری بوده است؟! در زمان محمدرضا شاه که پوشش کاملا اختیاری بود. در زمان رضاشاه نیز فقط چادر و روبنده ممنوع بودند .شما نسل ۵۷ مجبورید همیشه دروغ بگویید تا افتضاح تاریخی خود را پنهان کنید؟! ثانیا چرا با حجاب اجباری مخالفید و چرا از آزادی کامل پوشش حرف نمیزنید؟! آزادی پوشش فقط حجاب نیست.شاید کسی بخواهد دامن کوتاه هم بپوشد.چنین فردی از نظر شما چنین حقی را دارد یا نه؟!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »