خامنه‌ای: مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم نیست

زیتون – رهبر جمهوری اسلامی سه‌شنبه، بیست و نهم فروردین، اعلام کرد مسائل گوناگون کشور «قابل رفراندوم نیست.»

علی خامنه‌ای در جمع تعدادی از دانشجویان حامی جمهوری اسلامی گفت:«مسائل گوناگون کشور مگر قابل رفراندوم است؟ کجای دنیا این کار را می‌کنند؟مگر همه مردم که باید در رفراندوم شرکت کنند امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟!»

خامنه‌ای همچنین در پاسخ به انتقاد برخی از دانشجویان از شرایط کشور آن‌ها را به «انتظار فرج» دعوت کرد و گفت:«ده برابر این هم نقص وجود دارد که شما نگفتید. انتظار فرج یعنی سختی‌ها همه قابل برداشته شدن، برطرف شدن است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

4 پاسخ

  1. این حرفها در واقع دستوری بود به قوه باصطلاح قضاییه تا خواست رفراندوم را جرم انگاری کنند. از فردا منتظر آرای باصطلاح قضایی بر علیه این گونه افراد باشید.قانون اساسی و حق رفراندوم موجود در آن هم کشک.کسی هم نیست از این کفتار پیر بپرسد مگر ایران شبیه کجای دنیاست،و مگر شما کدام سیستم کشور دیگری را قبول دارید که الان از آن کشورها مثال میزنید!

  2. بله خامنه ای خیلی حرفها زد ، اینکه مردم قدرت تحلیل ندارند ، و اینکه رفراندوم حق مردم نیست، اینکه مگر کجای دنیا چنین می کنند و…
    خب همه اینها جوابهای ساده و بدیهی دارد . آیا در زیتون ِ شما اراده ای برای پرداختن به این امور و تحلیل و پاسخ نیست؟ اینکه به آقا و سایبری هایش بگوئید که در کدام کشورها چنین می کنند و مثال بزنید از سوئیس و انگلیس و نروژ و دانمارک و ایتالیا و..‌. البته برای آقا فقط کره شمالی و سوریه کشور و جایی در دنیا حساب می شود و رئیسجمهور منتخب از نظر او پوتین است.
    از خامنه ای قاتل ، لطفا فقط به خبر بسنده نکنید
    از او نمیپرسید که چطور عوام میتوانند خبرگان انتخاب کنند اما لچک سرشان را نه.
    نظام آقا بالا سرشان را نه و…

  3. چه خوب که رهبری نظر خود را مثل همیشه صریح بیان کردند. شایسته است که این گفتگو ادامه پیدا کند و کسانیکه خواهان بر گزاری رفراندم هستند جزئیات مواردی را که فکر میکنند باید به همه پرسی گذاشت توضیح دهند. هدف همه ایران دوستان سربلندی و سعادت ایرانیان است. چه بهتر از اینکه از راه گفتگو مردم به راه حل های بهتر و توام با وفاق حد اکثری دست یابند تا توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم حاصل گردد.

    1. کدام گفتگو!! ایشان صراحتا باب گفتگو را بست و رسماً تهدید هم کرد(این چه حرفی است؟!!). این فرد رسماً از قانون اساسی،که رفراندوم را راه حل مسایل مهم ملی دانسته،تخطی کرده و از رهبری ساقط شده است.ولی کو مجلس خفتگان که به وظیفه خود عمل کند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »