در پاسخ به رهبر 

مصطفی تاجزاده

وضعیت اسفناک کنونی، اگر یک بانی داشته باشد، بی‌تردید شخص رهبر است که با اختیارات نامحدود و در حد مطلق، و سیاست‌های اشتباه، جامعه را به اینجا رسانده است و درعین‌حال به احدی پاسخ‌گو نیست. آیت‌الله خامنه‌ای نه‌فقط حقوق و کرامت و آزادی ایرانیان را نقض کرده، بلکه با بستن راه‌های اصلاحی، نظم و امنیت عمومی و ملی را به مخاطره انداخته است. انحرافات رهبر از مسیر جمهوریت به شرح زیر، نقش قاطعی در تحمیل فقر و فلاکت روزافزون به قشرهای عظیمی از ملت داشته است، اگرچه مدام دیگران را مقصر می‌خواند.

۱) تجزیه ملت ایران به دو قطب اقلیت خودی و بهره‌مند از تمام حقوق و مزایا و مصون از پیگرد قضایی؛ و اکثریت غیرخودی و محروم از حقوق اساسی؛ که در همه حال متهم ردیف اول مشکلات میهن و حتی مصائب طبیعی هستند.

۲) معنازدایی از انتخابات با حربه نظارت استصوابی که در سال‌های اخیر با راهبرد “مشارکت حداقلی با نتیجه معلوم” به‌جای “مشارکت حداکثری با نتیجه نامعلوم” تکمیل شده است. نتیجه‌ی این راهبردِ مشارکت‌سوز، ناامیدشدن اکثریت شهروندان از بهبود اوضاع کشور از طریق انتخابات است. استقرار حکومت یکدست، گوش‌به‌فرمان و متکی به حمایت اقلیت مردم، که ناکارآمد است و فسادگستر، پیامد گریزناپذیر انتخابات فرمایشی است.

۳) آمریکاستیزی فرصت‌سوز و پرهزینه که به واشنگتن فرصت و بهانه داده تا شدیدترین تحریم‌های ظالمانه را به کشور و مردمان تحمیل کند. حاکمیت میدان بر دیپلماسی، مانع بالفعل‌شدن ظرفیت‌های ملی برای توسعه‌ی میهن، رفاه مردم و افزایش سهم ایران در بازارهای منطقه و جهان شده است.

۴) تبدیل نهادهای اجماعی که مسئولیت داوری و حل منازعه را برعهده دارند، به مجموعه‌هایی جناحی و در ستیز با حقوق شهروندان. برای مثال قوه‌قضائیه به‌جای دادگستردن، ابزار حبس و حذف مخالفان و حتی منتقدان رهبر شده؛ مجمع تشخیص مصلحت به‌جای گره‌گشایی و توافق‌سازی، سد و شورای نگهبانِ دوم شده؛ و پلیس که به‌جای تامین امنیت و آرامش همه‌ی شهروندان، ابزار سرکوب اعتراضات آرام و خشونت‌پرهیز شهروندان عاصی شده است.

۵) تلاش برای حاکمیت تک‌صدایی با توقیف فله‌ای مطبوعات و محدودسازی مستمر آن‌ها، منع فعالیت کانال‌های تلویزیونی خصوصی، تبدیل صداوسیما به رسانه‌ای میلی و در خدمت منویات شخص رهبر و بسط اقتدارگرایی دیجیتال با طرح صیانت و سرکوبِ شدیدِ سایبری.

۶) موجه‌سازی مداخله‌ی نظامیان و بسط ید سپاه در سیاست داخلی، انتخابات، اقتصاد، فرهنگ و رسانه که از مرحله دوم انتخابات میاندوره‌ای مجلس پنجم در اسفند ۱۳۷۴ شروع شده و در تمام زمینه‌ها گسترش یافته است.

۷) بی‌خاصیت‌کردن نهادهای انتخابی و برآمده از رای شهروندان با تشکیل نهادهای موازی و شوراهای عالی و دادن اختیار قانونگذاری به آن‌ها.

۸) مخالفت با آزادی‌های اجتماعی و مقاومت در برابر پذیرش تکثر شهروندان و سبک‌های زندگی آنان.

۹) مقابله با تشکل‌یابی صنفی و سیاسی شهروندان و سرکوب تجمعات مسالمت‌آمیز سیاسی مردم.

در جریان جنبش مبارک «زن، زندگی، آزادی» موضع هیچ‌یک از مقام‌ها به‌اندازه شخص رهبر، از جنسِ سیاستِ «انکار» و «به‌رسمیت‌نشناختن» نبود، تا آنجا که برخی مقام‌ها و نیز بعضی چهره‌های شاخص اصول‌گرا بر ضرورت اصلاح امور تاکید می‌کردند، ولی رهبر کلامی در این زمینه نگفت.

آیت‌الله خامنه‌ای دائم از ملت آگاه ایران و شنیدن صدای مردم حرف می‌زند، اما با فروکاستن ملت به راهپیمایان ۱۳ آبان و قدس و ۲۲ بهمن، صدای اکثریت ملت را نمی‌شنود. وی افزون بر مخالفت با انتخابات آزاد و بی‌اعتنایی به نظرسنجی‌های معتبر، برگزاری همه‌پرسی و رجوع به آرای همین ملت آگاه برای تغییر قانون اساسی را توطئه بیگانگان می‌نامد!

رهبر از طریق فرآیندهای نه‌گانه بالا و نیز مخالفت با اصلاحات ضروری و فوری، در هر دو حوزه‌ی حقیقی و حقوقی (قانون اساسی) عامل مهمی در ایجاد بن‌بست سیاسی و استیصال و نارضایتی اکثریت ملت شده است؛ تا جایی‌که امروز نه‌فقط قشرهای متوسط و فرودست و تحت تبعیض و نه‌فقط منتقدان سابق وی، که حتی مراجع تقلید و منصوبان رهبر در حد رؤسای صداوسیما، فرماندهان سپاه هم معترض به اوضاع و سیاست‌ها شده‌اند.

استراتژی غلط و عملکرد غیردموکراتیک رهبر، موجب انباشت مشکلات شده است و به‌نحو بی‌سابقه‌ای، نمایندگان بانفوذ گروه‌های مرجع، از هنرمندان و ورزشکاران تا اساتید دانشگاه و وکلا و پزشکان را به گروه‌های معترض و عاصیِ قبلی، ازجمله معلمان، کارگران، دانشجویان، فعالان محیط زیست، بازنشستگان، قربانیانِ سوءحکمرانیِ آب و … افزوده است.

من اوضاع فاجعه‌بار کنونی را، علاوه بر عملکرد پر از خطای آیت‌الله خامنه‌ای، ناشی از مشکلات ساختاری، از جمله به دلیل ورود ولایت فقیه به قانون اساسی می‌دانم. وقتی اصل ۱۱۰ را کف اختیارات رهبر می‌خوانند، درحقیقت اعلام می‌کنند که قانون اساسی به ولایت فقیه فروکاسته شده، حاکمیت قانون، و طبعا حقوق ملت به‌محاق رفته است.

کوتاه آنکه ولایت فقیهی که ادعا می‌شد مانع دیکتاتوری است، خود تقویت‌کننده استبداد گشته و حکومت را، هم ناتوان و ناکارآمد و هم ناشنوا کرده است. به‌علاوه کمر ملت را نیز زیر فشار گرانی و تورمی که حتی در زمان جنگ تحمیلی هم هرگز به این شدت نبود، خم کرده است. براین‌اساس و برای حل مشکلات و خروج از بحران، که با جانشینی تشدید خواهد شد، آیا راهی جز تغییر قانون اساسی داریم؟

منبع: کانال تلگرام شخصی نویسنده

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

34 پاسخ

  1. تنها راه نجات کشور حذف اصل ولایت فقیه و ایجاد مجلس موسسان و تشکیل حکومتی برخاسته از رای و خواسته ملت ایران است.این کمترین هزینه را به ملت و مردم کشور تحمیل می کند و این باعث می شود مردم به راحتی این دوران گذار را بی خطر ازهرج و مرج در داخل کشور عبور کنند.

  2. دوستان طرفدار رهبر مگر نمی گویید علی جانشین برحق پیامبر بود اما رهبری خودرا تا رای نیاورد اعمال نکرد لطفا” رهبر نیز یک بار به ارای عمومی جهت اخذ رای مردم جهت ادامه رهبری خود تن دردهند

    1. تنها راه نجات کشور حذف اصل ولایت فقیه و ایجاد مجلس موسسان و تشکیل حکومتی برخاسته از رای و خواسته ملت ایران است.این کمترین هزینه را به ملت و مردم کشور تحمیل می کند و این باعث می شود مردم به راحتی این دوران گذار را بی خطر ازهرج و مرج در داخل کشور عبور کنند.

  3. مردم میگویندخامنه ای کلا ایران را تحویل کمونیست داده است ،،سرمایهای ایران را برای اعراب هزینه میکند ونمیخواهد نامی از ایران باقی بماند فقط پرورش دهنده اعراب است عده ای درایران که ازبابت این موضوع سودهای کلان برده اند با سیاستهای خامنه ای موافقند حتا کشورهای کومونیستی مانند شوروی وچین بخاطر منافع خودشان حامی آقای خامنه شده اند اکنون افرادی که جیره خوار رژیم هستند بهترین زندگی را دارند افراد آزاده دربدترین شرایط زندگی میکنند

  4. مملکتی ک دستهای غیر ایرانی دخیل باشه میشه همین این نظام کشور ایران رو تبدیل ب یک کشور عربی کرده وهیچ هویتی از ملی بودن درش نیست نامها ورسومهای ایرانی واژهای عربی وهرچه از نام ایرانی هست کلا داره حذف میشه ودر اینده خیلی نزدیک هر چه تمدنی ک از ایرانی باشه اثری دیده نمیشه ازش

  5. به نظرمن خود رهبرمی تواندهمه چیز رادرست کندبرگذاری همه پرسی برای اصلاح قانون اساسی دولتها ازهر۱۰ سال مواردی که درقانون اساسی مشکلاتی رابوجودمی اوردو یا سدرفاه عمومی مردم می شود همه پرسی را مدنظرقرار می دهندهمه پرسی تنها راه می باشد مردم ارامش روان رابعداز چندین سال بچشند

    1. بهترین حالت و ایمن ترین راه رفاه و سربلندی مردم و نجات کشور ، ایجاد اصلاحات است. حکومت در گذشته با تکیه بر خواست اقلیت مذهبی فقط حمایت آنها را جلب کرده ولی اگر مردم آزادی خواه از حکومت و رهبر حمایت کنند و حکومت خواست اکثریت را سرلوحه امور قرار دهد آن عده اقلیت مذهبی که همه اختلاس ها و تفرقه ها و نا کارامدی ها و تحریم ها نتیجه نفوذ آنها در حکومت است به کنار رانده شده و دوباره کشور احیا خواهد شد.یعنی اعتماد متقابل حکومت و مردم آزادی خواه به یکدیگر و استفاده از نیرو های متخصص و متعهد ولو غیر متدین

      1. به نظرم رو به تباهی میریم اکثریت ناراضی هستن از شرایط موجود ، اکثریت امیدی به اینده ندارن، اصلا اکثریت مردم برای حکومت مهم نیستن

  6. منافقین همان اصلاح طلبهایی هستندو بودند که صدای فریب ازادی سرمیدادند تا مردم را فریب دهنذفقط برای گرفتن قدرت. وقتی قدرت از کف دادنذ حالا به جبهه مخالف خورده میگیرند. سلیمانی عزیز را ترور کردند تا جنگ ترکیبی راه بیاندازند.

  7. اگر به همین فرمان کشور جلو برود با تکرار راه اشتباهی که در پیش روی کشور قرار گرفته است ایران را به مرز متلاشی شدن نزدیکتر خواهد رساند زیرا دشمنی بیش ازحد طرفهای مقابل را منسجم تر خواهد کرد وکاری که با ژاپن کردند سخت تر از آن بر سر ایران خواهند آورد زیرا دولت اسرائیل دارای ۴۶۰ کلاهک هسته‌ای دارد دو کشورهای اورپایی مثال انگلستان‌ فرانسه آلمان وامریکاه به وهیچ وج از پشتیبانی کردن از آن دست بردار نیستند واگر خطر صدر صدی را احساس کنند هرچند که کشور ما از قدرت نظامی قوی باشیم و ما شروع کنند نخواهیم بود ما را با سلاح هسته‌ای نابود خواهیم شد وبا تلافت بالای پنجاه ملیون کشته ونابود تمام زیر ساخت‌های کشور خواهدشد وآن وقت بین بلوک غرب وشرق این سرزمین تقسیم خواهد شد ودیگر حکومتی باقی نخواهد ماند که اسلامی باقی بماند زرب المثلی هست که پشت سر دشمنت تا حدی برو که بی خبر با کارت شکمت را ندرد اگر تمام قدرت وسروت دنیا را داشته باشی اگر دشمن برای خود به دست خود باروری هرگز امیت وآسایش نخواهد داشت و آخرش ویرانی نابودی خواهد بود

  8. اگر به همین فرمان کشور جلو برود با تکرار راه اشتباهی که در پیش روی کشور قرار گرفته است ایران را به مرز متلاشی شدن نزدیکتر خواهد رساند زیرا دشمنی بیش ازحد طرفهای مقابل را منسجم تر خواهد کرد وکاری که با ژاپن کردند سخت تر از آن بر سر ایران خواهند آورد زیرا دولت اسرائیل دارای ۴۶۰ کلاهک هسته‌ای دارد دو کشورهای اورپایی مثال انگلستان‌ فرانسه آلمان وامریکاه به وهیچ وج از پشتیبانی کردن از آن دست بردار نیستند واگر خطر صدر صدی را احساس کنند هرچند که کشور ما از قدرت نظامی قوی باشیم و ما شروع کنند نخواهیم بود ما را با سلاح هسته‌ای نابود خواهیم شد وبا تلافت بالای پنجاه ملیون کشته ونابود تمام زیر ساخت‌های کشور خواهدشد وآن وقت بین بلوک غرب وشرق این سرزمین تقسیم خواهد شد ودیگر حکومتی باقی نخواهد ماند که اسلامی باقی بماند زرب المثلی هست که پشت سر دشمنت تا حدی برو که بی خبر با کارت شکمت را ندرد اگر تمام قدرت وسروت دنیا را داشته باشی اگر دشمن برای خود به دست خود باروری هرگز امیت وآسایش نخواهد داشت و آخرش ویرانی نابودی خواهد بود

  9. آقای تاج زاده شما که در بیست واندی سال بودی که شمارا معاون وزارت کشور شدی وتا زمانیکه دولت اصلاحات بر سر کار بود شما ویاران قدر نشناستان خوب خوردید وبردید وکشتید وزنجیر کردید حال برای رفع اتهام خود رهبری را محکوم میکنی شما ویاران ناپاکتان چه گلی سر این ملت زدید چه کار مثبتی برای همین مردم فلاک زده کردید وعده های تو خالی حالا میخواهی تلافی کار نکردن وبی مبالاتی خودتان گردن نظام و رهبری بیاندازید اگر رهبری نبود خدا میداند که شما وباقی یاران غرب زده چه بسر این ملت می‌آوردید

    1. ببین عزیزدل شرایط با شرایط فرق میکنه بقول مرحوم امام ملاک‌ وصع حال افراد و خواست جامعه هست.. حکومت راست میگه انتخابات ازاد برگزار کنه جواب ملت بگیره ..وگرنه حرف نزنی‌کسی نمیگه حرف زدن بلد نیستی

    2. در کجای تاریخ بعد از انقلاب تا این حد مردم زیر فشار بودند و از حکومت ناراضی بودند ؟ کدام اعتراضات به این گستردگی بود ؟ کجای این مدت این اندازه نظام رودرروی ملت ایستاده بود ؟
      اگر علاقه مند ایران هستید نه علاقه مند ایدئولوژی !!! با بی طرفی و بدون پیش داوری مطالعه کنید لطفا .

  10. هیچ فردی ارزش نداره که برای خواست های متوهمانه‌اش تمامیت ایران رو امنیت ایران رو به خطر انداخت
    الان هم با با بیش از چهار دهه جنگ نظامی و اقتصادی و فرهنگی که بر ما از سمت اهریمن غرب تحمیل شده و تا به امروز توانستیم دوام بیاوریم و ذره‌ای خاک از این میهن پاک جدا نشده خلاف حکومت های گذشته این حکومت و شخص ولایت مطلقه فقیه در برابر بیگانگان و منافقان و خائنان و احمقان مقاومت کرد و تا به اینجا ذره‌ای از صلابتش کم نکرد و نشد
    شاید به ما ایرانیان سخت گذشته باشه که گذشت شاید یه جاهایی درد امونمون رو بریده باشه شاید زیر بار مشکلات خرد شده باشیم ولی تا زمانی که فردی چون خامنه‌ای حاکم مملکت هست و از حفظ ایرانمان مطمئن هستیم پس دیگه حرفی نمیمونه.

  11. اصلاح طلبان یک‌دوره ( اواخر رفسنجانی که بشدت مردم در حال حمله علیه نظام بودند وامدن خاتمی شیاد ) حکومت را نجات دادند و چون احساس خطر کردند مجددا پیشنهاد های مردم فریبانه خود را اظهار کردند ،( تغییر قانون اساسی ) آقای تاج‌زاده تا کل نظام بنیادی تغییر نکند هیچ مشکلی حل نمیشود ، بزرگترین مشکل نظام اصل ولایت مطلقه فقیه است ،

  12. تازمانی که نیروهای نظامی به جای حراست ازجان ومال شهروندان نقش سرکوب مردم رادارندآگاه نشوند که نباید معترضین بینوا راسرکوب کردهیچ اتفاقی نمی افتدنیروهای کاریز ما واندیشمند به نصیحت و آگاه ساختن نظامیان بپردازند خیلی بهترخواهدبود

  13. با این که از این آقای محترم دل خوشی ندارم ولی دقیقا درست و منطقی می‌گوید اگر مسعول این شرایط مملکت رهبری نیست پس کیست ؟ مگر همه توان مملکت حتی فرا قانون رهبر نیستند مگر همه چیز با تأیید ایشان تصویب و اجرا نمی‌شود پس چگونه ایشان مقصر وضع موجود نیستند چرا نباید جوابگوی مردم باشند چرا رهبری را پذیرفته و متعهد شدند الان هم باید جوابگوی دوران فرمانروایی خود باشند حالا اگر کسی جرأت نکرده انتقاد کند دلیلی بر درستی کار ایشان نیست

    1. باوضعیتی ملت و کشور دارند وهرروزیدتر می شود حق باآقای تاج زاده است پاسخ گونبستند فقط به مردم فشار میآورند یک جمله بیشتربلدنیستند عامل دشمن بیگانه به راحتی کل مشکلات به وجودآمده بااین کلمه وتو میکنند

  14. آقای تاج‌زاده این بار نخست نیست که ملت ما گرفتار حاکم “اسلام پناه” شده است. پیش از آقای خامنه‌ای نیز فراوان بوده‌اند حاکمان دیگری که به نام اسلام خاک ایران را به توبره کشیدند. خلفای باصطلاح راشدین،از جمله خود علی ابن ابی طالب ،از خون ایرانیان آسیاب گرداندند. امویان ایرانیان را انسان نمی‌دانستند و زبان پارسی را ممنوع کرده بودند. عباسیان مدعی برتری عرب بر عجم(عجم یعنی زبان نفهم) بودند. ترکان مسلمان ایران را غارت کردند و با کشتن سفیر چنگیز خان موجب حمله دودمان برانداز مغول به ایران شدند. چندی بعد تیمورلنگ تاتار به ایران تاخت و از سر ایرانیان مناره ساخت و بر بالای آن اذان گفت و در پای مناره نماز شکر خواند!! صفویان دمار از روزگار ناشیعیان برآوردند. قاجارها نیز ته مانده ایران را برباد دادند. دو شاه پهلوی تلاش کردند کمی آبادی بیاورند که با واکنش تند مسلمانان افراطی سرنگون شدند و دوباره آقای خمینی همان کرد که شاه اسماعیل صفوی ،و اکنون هم جانشینش همان میکند که شاه طهماسب اول! مشکل ولایت فقیه نیست.اسلام است که هر لحظه مانند آفتاب پرست به رنگی درمیآید و مصیبت نویی می‌آفریند. چاره ما نقد بیرحمانه دین اسلام است. هر کار دیگری مرهمی بر این زخم سرطانی بیش نیست.

  15. به؛ راستگفتار کج اندیش،
    موارد اقای تاجزاده تا حدی صحیح است، اما چطور است که تا نسیمی از اصلاحات و پیمودن صحیح راه می اید، افراد کج اندیش میخواهند ١۴٠٠ سال را شخم بزنند تا ثابت کنند پدر و پدرجدشان خائن به مملکت بوده و مادر و مادرجدشان که به انها قران می اموخته ، همه از سر خریت و نفهمی بوده و ثابت کند که از میان انهمه خریت ، او انسان فهمیده ای شده است. و با این فهم میخواهد ما را بدنبال ناکجا اباد خود بکشاند تا ولی فقیه اش را اسایشی فراهم کند. اما این بار نه.

    1. اگر تاریخ را بخوانی میفهمی که فرق ایران پیش از اسلام و پس از آن مانند فرق روز و شب است. اگر هم بخواهی نفهمی،دیگر سخن گفتن با تو و همفکرانت بیهوده است و باید با شما همان کرد که نادرشاه با افغانان متجاوز کرد و نسلتان را برانداخت تا دست کم نسل‌های بعدی جایی برای نفس کشیدن داشته باشند.

      1. آقای تاجزاده درسته که چون تو سرکارنیستی، داری این همه مقصرمی سازی و طرفدارجنبش برهنگی میشی؟وان را جنبشی مبارک قلمداد می کنی آخه تو که مسلمانی و میدونی حجاب ازقوانین خداست ؟!ازخدا بترس چند روز دیگه تو این جهان زنده ای؟آیا معادراباورداری؟

    2. اشکالی نداره که از بین افراد نفهم، فرد فهیم پیدا بشه.

      چه شکلی از ناتوان جلوه دادن دین، آسایش ولی فقیه را نتیجه گرفتید؟

      1. برو تاریخ را بخوان تا بفهمی اسلام همین است. اگر اسلام نبود خامنه‌ای هم نبود.میفهمی؟! زور که نیست. اسلام همیشه در خدمت حکام خودخواه و خونریز بوده است.تو اگر نمیخواهی حقیقت را بفهمی،آن دیگر مشکل خودت است. ما وقتی نداریم که صرف فهماندن بدیهیات به مذهبیون متحجر کنیم. وقت باقی مانده باید صرف نجات ایران شود.

    3. به آقای فرامرزی :شخم زدن نیست ، شخم زدن برای از زیر خاک بیرون آوردن است ، چیزی زیر زمین مدفون نمانده ، روی زمین است و تنها احتیاج به تاباندن نور دارد ، آخوندها محیط را تاریک کرده اند از گذشته تا به امروز ، ما از روز اول به اسلام نیازی نداشتیم ، بلکه این اسلام بود که برای کشور گشایی های خودش به کشور ثروتمندی نیاز داشت تا آنرا شخم بزند و تمام هست و نیست یک ملت را غارت کند ، اسلامی که من شناخته ام همیشه احتیاج به مراقبت داشته تا مثل حباب نترکد وگرنه خودش هیچ کاری برای هیچکس نکرده ، معنویت آن هم دروغی بیش نیست و جز قتل و غارت و چپاول و کتاب سوزان و خراب و ویرانه کردن هنری نداشته ، این از عجایب روزگار است که عده ای عاشق قاتلان اجداد خود می شوند!

  16. آیا راهی بجز تغییر قانون اساسی داریم ؟ بله داریم ، تغییر سیستم اسلامی به سیستم سکولار ، در آن صورت قانون اساسی که هیچ ، طرز فکر اسلامی که بلای جان ایران و ایرانی از ۱۴۰۰ سال پیش تا کنون بوده و هست را هم عوض خواهیم کرد ، ۴۳ سال است که بالاترین هزینه را داده ایم تا جای پای اعراب متجاوز و خونریز و وحشی و دشمن علم و پیشرفت و خرافه پرور و خدعه گر و تقیه کن را پاک کرده و بجایش خدایی را جایگزین کنیم که دشمن خشکسالی و دروغ است ، مردم را به فکر وا داریم که اصولاً ایران از ابتدا به دین اجق وجق اسلام نیاز نداشت و در یک برهه تاریخی که از قضا ضعف ناشی از یک جابجایی قدرت عارض شده بود مورد هجوم قوم وحشی عرب قرار گرفتیم و در آن جنگ شکست سختی خوردیم و هنوز هم داریم تقاص پس می دهیم ، اسلام با روحیه مردم ایران سازگاری ندارد ، به دختر نوجوانی در مترو ، آخوندی تذکر حجاب می دهد و یاد آوری می کند که دستور اسلام است و دختر جواب می دهد من ری….. به اسلام ! آقای تاج‌زاده دست از این اسلام بکش ، دست از این فریب تاریخی بکش ، نواندیشی در اسلام کج راهه است ، نص صریح در اسلام از نواندیشی بنام بدعت یاد کرده و آنرا حرام اعلام نموده ، کار بجایی رسیده که آخوند را نمی شود با خمس اموال مکاسب سیر کرد ، او همه درآمد را طلب کرده و رضایت به کمتر از آن هم نمی دهد ، تمام عیوبی که ذکر کردید کاملا درست است و سوال اساسی این جاست که اگر ولی فقیه مرتکب اینهمه اشتباه در روبنا و زیر بنا در امر اداره جامعه شده عمدی است یا سهوی ؟ با نیت قربته الی اله است یا دشمنی با ایرانی طبق نص صریح قرآن در سوره روم ؟ آیا مورد نفرین امام سجاد در صحیفه سجادیه قرار گرفته ایم ؟ آیا رهبر دیوانه است ؟ آیا مشاعر خود را از دست داده و احساساتش کرخ شده ؟ شما آیا دنبال جواب سوالات خود هستی یا جواب را میدانی و بازی در آورده ای ؟

    1. چهل و چهار سال برده های سیاسی غرب علیه نظام و ولایت فقیه دروغ میگویند و مزد دریافت میکنند بسیاری شون خوراک گورو مور شدند اما نظام اسلامی و ولایت فقیه نه تتها خورشید ایران تاب بلکه در حال گرما بخشی منطقه و شکستن استخوال پیمانکاران غربی وحشی این بزمجه های بباصطلاح غربی شده و هروز بالنده تر میشود
      درود بر تمثال اتم غرور ملت ایران اما خامنه ای ولو کره المنافقون بدنام

    1. اگراقای تاجزاده ریاست داشت این حرفهارا می زد؟ایشان ناراحته که چراغهای درصورت ندارد.ایاتومسلمانی که جنبش بی حجابی وبرهنگی راجنبش مبارک قلمدادمی کنی؟اقای تاجزاده بالاخره می میری ،جواب خدارا چی میدی،که طرفدار برهنگی زنان ایران شده ای

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »