بیانیه صدها نفر از استادان دانشگاه‌های کشور در محکومیت مسمومیت دانش‌آموزان و «پرده‌پوشی» حکومت 

زیتون – جمعی از استادان دانشگاه‌های کشور در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن «حملات شیمیایی به مدارس دخترانه» از حاکمان جمهوری اسلامی خواستند تا پیش از آنکه «خشم فزاینده‌ی مردم دامن‌گیر آن‌ها شود» چاره‌ای بیندیشند.

بیش از سیصد امضاکننده این بیانیه عاملان این «جنایت هولناک» را در شمار «بی‌رحم‌ترین، خطرناک‌ترین و منفورترین دشمنان دانش و آگاهی و سرزندگی کودکان و نوجوانان ایران» دانستند.

آن‌ها گسترش فزاینده این زنجیره حوادث را «برای حاکمیتی که ادعای حفاظت از امنیت کشور و حتی نقاط فرامرزی را همواره به رخ می‌کشیده» شرم‌آور دانسته و از حکومت خواستند از اطلاعات خود را در اختیار عموم قرار دهد‌.

امضا کنندگان در ادامه خطاب به حاکمیت افزودند:«یقین بدانید که سرپوش‌گذاشتن بر این جنایت یا تخفیف آن و عدم افشا و محاکمه‌ی عاملان از سوی وجدان عمومی جامعه به معنای تصریح حاکمیت بر همدستی و همسویی با این جنایت تلقی خواهد شد و تبعات طوفانی آن را به سرعت در خواهید یافت.»

متن کامل و اسامی امضاء‌کنندگان این بیانیه  را که برای انتشار در اختیار زیتون قرار گرفته در این‌جا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »