بیانیه وزارت کشور یک روز پس از سخنان خامنه‌ای: برخی از عاملان مسمومیت دانش‌آموزان دستگیر شدند 

زیتون – وزارت کشور اعلام کرد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تعدادی از عوامل مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس کشور را دستگیر کرده‌اند. به گفته این نهاد، ارتباط برخی از بازداشت‌شدگان با رسانه‌های خارجی «محرز» شده است.

براساس بیانیه این وزارتخانه که روز سه‌شنبه، شانزدهم اسفند، منتشر شد اعضای یکی از تیم‌های دستگیر شده «دارای سوء سابقه از جمله فعالیت در اغتشاشات اخیر» بودند.

این بیانیه می‌گوید یکی از این افراد از طریق فرزند خود «مواد تحریک کننده» را داخل مدرسه برده و «به تهیه فیلم از آنان در داخل مدرسه و بیمارستان اقدام کرده و صحنه بدحالی دانش آموزان را برای رسانه های معاند ارسال کرده است.»

وزارت کشور در ادامه هدف از این زنجیره حمله‌ها را «ایجاد هراس و دلهره در ملت عزیز و دانش آموزان و به تعطیلی کشاندن مدارس» اعلام کرد.

این دستگیری‌ها در استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، فارس، کرمانشاه، خراسان و البرز اتفاق افتاده است.

روز گذشته علی خامنه‌ای این مسمومیت‌ها را جنایت بزرگ خواند و خواستار برخورد و مجازات عاملان آن شد.

این مسمومیت‌های زنجیره‌ای بیش از سه ماه است که ادامه دارند و بسیاری از تحلیل‌گران حکومت را متهم ردیف اول آن می‌دانند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »