ابوالفضل قدیانی: فرهاد میثمی مصداق بارز ایثار است

زیتون- پس از انتشار تصاویری دردناک  از فرهاد میثمی که وضعیت او را در اعتصاب غذا نشان می‌داد، ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی سابق او را از «مصادیق بارز ایثار» خواند  که مسئولیت حفظ جان او با علی خامنه‌ای است.

متن پیام آقای قدیانی که برای انتشار در اختیار زیتون قرار گرفته، به این شرح است:

تصویر فرهاد میثمی در اعتصاب غذا تکان‌دهنده است؛ از او پوستی مانده و استخوانی. اما در پس این بدن تکیده روحی بزرگ با عزمی استوار در برابر استبداد ایستاده است. فرهاد میثمی از پاکبازترین مبارزان راه آزادی است که ازخودگذشتگی و صداقتش برای تمامی دوستان و همراهان و همبندانش به کرات به اثبات رسیده است. او آن قدر صادق است که اعتصاب غذایش را امساک در خوردن و نوشیدن خوانده است و آن قدر از خودگذشته که هر چه در اعتصاب خواسته، برای دیگران خواسته است: توقف اعدام معترضان، توقف آزار ججاب اجباری و آزادی شش زندانی سیاسی (مصطفی نیلی، محمد حبیبی، ناهید شیربیشه، بهاره هدایت، نیلوفر حامدی و رضا شهابی).

این اقدام فرهاد میثمی از مصادیق بارز ایثار است؛ او برای دفاع از حق دیگران به ناحق به دست جباران زندانی شده، اما در زندان هم حق ازدست‌رفته دیگران را بر خود مقدم داشته است. آزادگان جهان به دیگران -فارغ از هویت و افکار و اعتقاداتشان- عشق می‌ورزند و فرهاد میثمی نیز هموراه چنین کرده است.

وضعیت جسمی این روزهای او نمونه‌ای از ظلم‌های بی‌شمار علی خامنه‌ای است که بر سر این ملت می‌رود. اگر -خدای ناکرده- اتفاق سوئی برای او رخ دهد، بی‌تردید مسئولان زندان، نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی مقصر و مسئولند اما مقصر و مسئول اصلی علی خامنه‌ای است که باید در قبال این ظلم‌ها پاسخگو باشد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »