صدور حکم بازنشستگی اجباری برای ۹ استاد علوم سیاسی به اتهام «ضدانقلاب» بودن 

زیتون – سوسن صفاوردی که هفته گذشته به همراه هشت استاد دیگر دانشکده علوم سیاسی تهران به اجبار بازنشسته شد، می‌گوید او و همکارانش به اتهام «ضد انقلاب» بودن «محترمانه» اخراج شده‌اند.

خانم صفاوردی می‌گوید رییس دانشکده بار‌ها تاکید کرده تنها استادان «انقلابی» و «پیرو ولایت فقیه» اجازه تدریس دارند. به گفته این استاد دانشگاه آزاد «انقلابی» بودن از نظر این مسئول به معنی «بله‌قربان‌گو» و «تبعیت‌پذیر» بودن است.

علی‌اکبر امینی، امیر ساجدی، علیرضا رادمهر، حسین تفضلی، د‌ی‌دخت صادقی، محمدعلی خسروی، ملک‌تاج خسروی و بیژن نیری دیگر استادانی هستند که حکم بازنشستگی‌شان صادر شده است.

خانم صفاوردی می‌گوید بازنشستگی آن ها در حالی بدون اعلام قبلی ابلاغ شده که «هیچ کدام ۳۰ سال خدمت را پر نکرده‌ایم و شخصا ۲۱ سال خدمت هستم که طبیعتا بعد از این بازنشستگی اجباری، بعد از این همه خدمت، باید حقوق ۲۱ روز را دریافت کنم.»

استاد دانشکده علوم سیاسی تهران در ادامه می‌گوید:«شخصا نام کاری که با ما کردند را تسویه کردن یا پاکسازی می‌گذارم.»

خانم صفاوردی با بیان این که دانشگاه آزاد «هیچ نهاد بالادستی را به عنوان پاسخگو برای خود تعریف نکرده است» می‌گوید:«بنابراین امروز برای این اتفاق نه می‌توانیم به شورای عالی انقلاب فرهنگی، نه به وزارت علوم، نه به تامین اجتماعی و نه به وزارت کار مراجعه کنیم و بگویم حق ما در حال ضایع شدن است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »