آمریکا سه فرد وابسته به جمهوری اسلامی را به دلیل مشارکت در طرح ترور مسیح علی‌نژاد محاکمه می‌کند 

زیتون – وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید سه شخص وابسته به جمهوری اسلامی را بخاطر تلاش برای ترور مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار مخالف حکومت، محاکمه خواهد کرد.

دادستانی کل آمریکا روز جمعه، هفتم بهمن، اتهامات این افراد را «قتل در ازای پول»، «پولشویی» و «تبانی و توطئه» عنوان کرد و جمهوری اسلامی را به هدایت این سه تن متهم کرد.

اسامی افراد بازداشت شده، رفعت امیروف، پولاد عمروف و خالد مهدی‌اف است و گفته می‌شود آذربایجانی‌تبار و بخشی از یک سازمان جنایتکارانه در اروپای شرقی هستند.

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، اعلام کرد «وزارت دادگستری تلاش‌های یک قدرت خارجی برای تهدید، ساکت کردن یا آسیب‌رساندن به آمریکایی‌ها را تحمل نخواهد کرد.»

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا، نیز تاکید کرد که کشورش اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی «برای سرکوب مخالفان مسالمت‌جو از طریق تهدید و ارعاب کسانی که به طور قانونی در ایالات متحده زندگی می‌کنند» اقدامی انجام دهد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »