دستگیری ۶۹ روزنامه‌نگار در جریان اعتراض‌های سراسری؛ ۳۱ تن کماکان در زندان 

زیتون – به گزارش‌ فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، از ابتدای اعتراض‌های سراسری در ایران تا کنون ۶۹ روزنامه‌نگار بازداشت شده‌اند. ۳۱ تن از آنان کماکان در زندان به سر می‌برند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل این فدراسیون، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت روزنامه‌نگاران زندانی در ایران گفت: «ما یک بار دیگر خواستار آزادی فوری همه خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ای هستیم که به‌طور ناعادلانه در ایران به دلیل انجام کارشان بازداشت شده‌اند.»

آقای بلانگر افزود: «ما به مقامات ایرانی یادآور می‌شویم که آزادی بیان حق بنیادین همه شهروندان ایرانی از جمله روزنامه‌نگاران است.»

تنها ساعاتی پس از انتشار این گزارش در روز یکشنبه، دوم بهمن، مقامات قضایی-امنیتی سه زن روزنامه‌نگار با نام‌های ملیکا هاشمی، سعیده شفیعی و مهرنوش زارعی را نیز در تهران بازداشت کردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »